تأثیر ابعاد روانشناختی استراتژی بازیکاری بر وفاداری مشتریان؛ مطالعة موردی: مشتریان شعب منتخب بانک ملت شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
امیری عقدایی, سید فتح الهتیموری, هادیترکان, زهرانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بهترین امتیاز برای سازمانها در چارچوب مزیّت رقابتی، مشتریان وفادار هستند؛ بنابراین سازمانها همواره خواهان راهکارهایی هستند که با آن بتوانند مشتریان خود را حفظ و وفادار سازند. استراتژی بازیکاری روشی است که بابهرهگیری از تکنیکها و عناصر بازی برای اهداف غیر بازی، باعث افزایش انگیزش مشتریان برای مشارکت داوطلبانه درفعالیتهای مطلوب سازمان و همچنین وفادارسازی آنها میشود. نقش ابعاد روانشناختی استراتژی بازیکاری برای رسیدن به این مهم جایگاه ویژهای دارد؛ بنابراین، هدف پژوهش حاضر تأثیر ابعاد روانشناختی استراتژی بازیکاری بر وفاداری مشتریان بانک ملت شهر اصفهان است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیّت، توصیفی- پیمایشی است؛ در این روش برای جمعآوری اطلاعات دربارة پیشینة موضوع از روش کتابخانهای برای جمعآوری دادههای لازم باهدف آزمون فرضیههای پژوهش از پرسشنامة محققساخته با روایی و پایایی پذیرفتنی و مناسب استفاده شده است. باتوجهبه هدف پژوهش، جامعة آماری این پژوهش را مشتریان شعبههای منتخب بانک ملّت شهر اصفهان تشکیل میدهند و در آن از روش نمونهگیری خوشهای تصادفی استفاده شده است. برای آزمون فرضیهها نیز از روش معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که تمام ابعاد روانشناختی استراتژی بازیکاری بر وفاداری مشتریان شعبههای منتخب بانک ملّت تأثیر معنادار و مثبتی دارد.
کلید واژگان
استراتژی بازیکاریکارایی ادراکشده
سهولت ادراکشده
نگرش دربارة استفاده
تأثیر اجتماعی
تمایل به استفاده
وفاداری مشتری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشکدة علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان،اصفهان، ایرانعضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشکدة علوم اداری و اقتصاد دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران




