عوامل مؤثر بر مشارکت الکترونیک مشتریان در جمعسپاری و ارتقای عملکرد شرکت؛ مطالعة موردی: مدیران بازاریابی شهر اصفهان
(ندگان)پدیدآور
شفیعی, سانازنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
رشد اینترنت و دیگر شبکههای اجتماعی در عصر کنونی، فرصتهای جدیدی را برای بهاشتراکگذاشتن دانش و تجربیات افراد با دیگران فراهم میکند. از سوی دیگر، رشد و توسعة این ابزارها، فرصتهایی را نیز برای بهرهگیری از منابع بدیع نوآوری در اختیار سازمانها میگذارد. هرچند قابلیّتهای جمعسپاری، بهمعنای یک رویکرد بازاریابی نوین برای برخی سازمانها و مدیران آنها هنوز بهدرستی شناخته نشده است، اما سازمانهای مختلف میتوانند این پلاتفرم را برای ارتقای عملکرد شرکت و ایجاد مزیت رقابتی بهکاربندند. در این پژوهش، تأثیر پلاتفرم جمعسپاری بر عملکرد شرکت بررسی شده است. برای جمعآوری اطلاعات از دادههای کتابخانهای و پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه بهصورت صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شده است. با استفاده از آزمونهای آماری معادلات ساختاری و با یهرهگیری از دو نرمافزار Spss و Lisrel فرضیات بررسی شدهاند. نتایج این پژوهش نشان میدهد که انگیزة مشارکت در جمعسپاری بر استفاده از جمعسپاری و استفاده از جمعسپاری بر ارتقای عملکرد شرکت تأثیر دارد. همچنین، نتایج نشان میدهد که میزان پاداش درنظرگرفتهشده برای جمعسپاری بر ایجاد انگیزه برای مشارکت در جمعسپاری تأثیر معناداری ندارد. همچنین عملکرد شرکت از طریق جمعسپاری، بر کاهش هزینة کسب و کارها و بهرهوری فعالیتها تأثیر معناداری ندارد.
کلید واژگان
جمعسپاریمشارکت الکترونیک
استراتژی بازاریابی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan




