• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل مؤثر بر مشارکت الکترونیک مشتریان در جمع‌سپاری و ارتقای عملکرد شرکت؛ مطالعة موردی: مدیران بازاریابی شهر اصفهان

    (ندگان)پدیدآور
    شفیعی, ساناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    774.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رشد اینترنت و دیگر شبکه­های اجتماعی در عصر کنونی، فرصت­های جدیدی را برای به­اشتراک­گذاشتن دانش و تجربیات افراد با دیگران فراهم می­کند. از سوی دیگر، رشد و توسعة این ابزارها، فرصت­هایی را نیز برای بهره­گیری از منابع بدیع نوآوری در اختیار سازمان­ها می­گذارد. هرچند قابلیّت­های جمع­سپاری، به­معنای یک رویکرد بازاریابی نوین برای برخی سازمان­ها و مدیران آنها هنوز به­درستی شناخته نشده است، اما سازمان­های مختلف می­توانند این پلات­فرم را برای ارتقای عملکرد شرکت و ایجاد مزیت رقابتی به­کاربندند. در این پژوهش، تأثیر پلات­فرم جمع­سپاری بر عملکرد شرکت بررسی شده است. برای جمع­آوری اطلاعات از داده­های کتابخانه­ای و پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه به­صورت صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (0.78) تأیید شده است. با استفاده از آزمون­های آماری معادلات ساختاری و با یهره­گیری از دو نرم­افزار Spss و Lisrel فرضیات بررسی شده­اند. نتایج این پژوهش نشان می­دهد که انگیزة مشارکت در جمع­سپاری بر استفاده از جمع­سپاری و استفاده از جمع­سپاری بر ارتقای عملکرد شرکت تأثیر دارد. همچنین، نتایج نشان می­دهد که میزان پاداش درنظرگرفته­شده برای جمع­سپاری بر ایجاد انگیزه برای مشارکت در جمع­سپاری تأثیر معناداری ندارد. همچنین عملکرد شرکت از طریق جمع­سپاری، بر کاهش هزینة کسب و کارها و بهره­وری فعالیت­ها تأثیر معناداری ندارد.
    کلید واژگان
    جمع‌سپاری
    مشارکت الکترونیک
    استراتژی بازاریابی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی، گروه مدیریت فناوری اطلاعات،دانشگاه پیام نور تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21801
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21801.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158210

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب