تأثیرات محیطی و ظاهری فروشگاهها بر رفتار اغلب خریداران پوشاک زنانه
(ندگان)پدیدآور
شافعی, رضانریمانی, نسیمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر محوطهسازی و نمود ظاهری فروشگاه بر رفتار مشتریان است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمعآوری دادهها از نوع توصیفی است. شیوة جمعآوری دادهها میدانی و با استفاده از ابزار پرسشنامه بوده است. جامعة آماری این پژوهش را مشتریان بوتیکهای پوشاک بانوان در شهر کرج تشکیل میدهند. تعداد نمونة انتخابی برابر است با 370 نفر که بهصورت تصادفی انتخاب شدهاند. تحلیل دادهها برگرفته از نرمافزار AMOS و SPSS بوده و نتایج تحقیق به طور کلی مشخص کرده که محوطهسازی و نمود ظاهری فروشگاه تأثیر مثبتی بر رفتار مشتریان دارد و موجب جذب آنها به فروشگاه میشود. ابعاد حمایت از مشتری و جذب به ترتیب بیشترین و کمترین تأثیر را بر رفتار مشتریان داشتهاند.
کلید واژگان
مشترینمود ظاهری فروشگاه
محوطهسازی
رفتار خرید
بوتیک پوشاک
SPSS
AMOS
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه کردستانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان




