مستندسازی فرایندهای مدیریت مشتریان: با توجه به عملکرد کسب و کارهای کوچک
(ندگان)پدیدآور
سعادتمند, محمدزاهدی, شمس الساداتخلیلی, حسنطرزمی, حسیننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی تحقیق بررسی نقش مستندسازی فرایندهای مدیریت مشتریان بر عملکرد کسب و کارهای کوچک و متوسط می-باشد. فرایندهای مدیریت مشتریان شامل فعالیتهای جذب و نگهداری مشتریان میباشد که مستندسازی این فرایندها به مدیران فروش در برنامهریزی بهتر کمک میکند. جامعه آماری تحقیق شرکتهای شهرک صنعتی استان آذربایجان شرقی و فارس میباشد. ابزار تحقیق پرسشنامه میباشد که به دو صورت ایمیلی و حضوری در اختیار مدیران فروش قرار گفت که از این بین تعداد 127 نفر به پرسشنامهها پاسخ دادند. برای کفایت نمونهگیری از شاخص KMO و کرویت بارتلت استفاده گردید که نتایج آن مبین این است که تعداد نمونهها جهت تحلیل عاملی مناسب است. برای روایی از روایی سازه و برای پایایی از ضریب آلفای کرونباخ، ضریب اسپرمن-براون و ضریب دو نیمه کردن گاتمن استفاده گردید. بررسیها نشان داد که ابزار تحقیق از روایی و پایایی مناسبی برخوردار است. از تحلیل رگرسیون و تحلیل مسیر جهت آزمون فرضیهها استفاده گردید. مطابق با نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده، مستندسازی فرایندهای مدیریت مشتریان در مقایسه با اقدامات مدیریت جهت تسهیل رابطه کارکنان و مشتریان جهت پیشبینی عملکرد دارای محتوای اطلاعاتی نسبی نیست و عملکرد را بهتر پیشبینی نمیکند، به علاوه تلاطم محیطی بر عملکرد تأثیر منفی دارد. اما نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون سلسلهمراتبی نشان داد که مستندسازی با اضافه شدن به تلاطم محیطی و اقدمات مدیریت، جهت پیشبینی عملکرد دارای محتوای اطلاعاتی فزاینده است. نتایج این تحقیق راهنمایی برای مدیران فروش و مدیران ارشد فراهم ساخته و به دانشگاهیان در درک بهتر اهمیت مستندسازی فرایندهای مدیریت مشتریان کمک خواهد نمود.
کلید واژگان
مستندسازیفرایندهای مدیریت مشتریان
تلاطم محیطی
عملکرد
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan




