• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بازارگرایی و عملکرد محصول جدید؛ بررسی نقش تعدیل‌گری روابط اجتماعی مدیران و نیاز ضمنی مشتری

    (ندگان)پدیدآور
    شاه طهماسبی, اسماعیلمزارعی, سجادلاله زار, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    783.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در هر کسب‌وکاری برای پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان، توسعة محصولات جدید بسیار ضروری است. تولید و به‌کارگیری دانش بازاریابی باعث شکل‌دادن به قابلیت‌های بازاریابی و به‌تبع آن توسعة محصولات جدید می‌شود. از یک‌سو چالش دسترسی به دانش بازار در اقتصادهای نوپدید و از سوی دیگر ضمنی‌بودن نیازهای مشتری، باعث ایجاد مشکلاتی برای شرکت‌ها در این راه می‌شود. هدف از مطالعة حاضر بررسی و تحلیل تأثیر بازارگرایی بر عملکرد محصول جدید باتوجه‌به تعدیل‌گری روابط اجتماعی مدیران و نیاز مشتریان است. این پژوهش کاربردی، به شیوة پیمایشی اجرا شده و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه بوده است. جامعة آماری این پژوهش، شرکت‌های حاضر در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ بوده است که با استفاده از روش سرشماری 207 شرکت بررسی شده‌اند. تحلیل آماری با روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار SmartPLS انجام شد. نتایج نشان‌دهندة این است که بازارگرایی بر بازاریابی اکتشافی و بهره‌بردار تأثیر معنی‌داری دارد و روابط تجاری مدیران به‌صورت مثبت این رابطه را تعدیل می‌کند. همچنین روابط سیاسی در رابطة بازارگرایی و بازاریابی بهره‌بردار نقش تعدیل‌گری غیرخطی (U وارونه) نداشته و تنها تأثیر آن به‌صورت خطی است و در رابطه با بازارگرایی و بازاریابی اکتشافی نقش تعدیل‌گری (U وارونه) ندارد. درنهایت نیاز ضمنی مشتری تنها در رابطة بین بازاریابی بهره‌بردار و عملکرد مشتری و مالی‌محور محصول جدید نقش تعدیل‌گری داشته است.
    کلید واژگان
    بازارگرایی
    محصول جدید
    روابط سیاسی مدیران
    نیاز ضمنی مشتری
    بازاریابی اکتشافی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    دانشکده مدیریت و حسابداری،دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه دانش البرز

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.118679.1837
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_24644.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158155

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب