بررسی تأثیر وابستگی اجتماعی بر اعتماد مشتریان در شبکههای اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
صفایی, ناصرعاطف یکتا, همانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نظر به رشد چشمگیر استفاده از گوشیهای هوشمند، خدمتدهی به مشتریان شکل دیگری پیدا کرده است. در سالهای اخیر تعداد کاربران شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، رشد بسیار زیادی داشته است؛ به همین دلیل، تعداد زیادی از کسبوکارهای کوچک و متوسط با استفاده از این شبکهها، محصولات خود را بهصورت برخط(آنلاین) به فروش میرسانند. هدف این پژوهش، کشف میزان اعتماد کاربران اینستاگرام و همچنین استخراج میزان اثرگذاری صفحات فروش مجازی بر تصمیم خرید آنان است. در این پژوهش و با استفاده از مدل رگرسیون، ارتباط بین جنسیت، تعداد صفحاتی که مشتری در اینستاگرام دنبال میکند، تعداد افرادی که مشتری آنها را دنبال کرده و آنها نیز صفحة تجاری را دنبال میکنند و همچنین تعداد دفعاتی که مشتری صفحة اینستاگرام خود را در روز بررسی میکند، برای متغیرهای مستقل و میزان اعتمادی او در خرید از صفحة تجاری (متغیر وابسته) بررسی شده است. بهدلیل جمعآوری داده، آزمایشی تجربی به کمک 136 کاربر اینستاگرام انجام شد. دادههای جمعآوریشده با کمک مدلسازی رگرسیون تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان میدهد از مجموعه فاکتورهای پیشبینیشده، تنها تعداد دفعاتی که مشتری صفحة اینستاگرام خود را بررسی میکند، اثر چشمگیری بر میزان اعتماد او در هنگام خرید از صفحات تجاری دارد.
کلید واژگان
مشتریجنسیت
اینستاگرام
اعتماد اقتصادی
شبکة اجتماعی
دنبالکنندگان صفحات اجتماعی.
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانکارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران




