• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر وابستگی اجتماعی بر اعتماد مشتریان در شبکه‌های اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    صفایی, ناصرعاطف یکتا, هما
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    909.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    نظر به رشد چشمگیر استفاده از گوشی‌های هوشمند، خدمت‌دهی به مشتریان شکل دیگری پیدا کرده‌ است. در سال‌های اخیر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، رشد بسیار زیادی داشته‌ است؛ به همین دلیل، تعداد زیادی از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط با استفاده از این شبکه‌ها، محصولات خود را به‌صورت برخط(آنلاین) به فروش می‌رسانند. هدف این پژوهش، کشف میزان اعتماد کاربران اینستاگرام و همچنین استخراج میزان اثرگذاری صفحات فروش مجازی بر تصمیم خرید آنان است. در این پژوهش و با استفاده از مدل رگرسیون، ارتباط بین جنسیت، تعداد صفحاتی که مشتری در اینستاگرام دنبال می‌کند، تعداد افرادی که مشتری آنها را دنبال کرده و آنها نیز صفحة تجاری را دنبال می‌کنند و همچنین تعداد دفعاتی که مشتری صفحة اینستاگرام خود را در روز بررسی می‌کند، برای متغیرهای مستقل و میزان اعتمادی او در خرید از صفحة تجاری (متغیر وابسته) بررسی شده‌ است. به‌دلیل جمع‌آوری داده، آزمایشی تجربی به کمک 136 کاربر اینستاگرام انجام شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده با کمک مدل‌سازی رگرسیون تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان می‌دهد از مجموعه فاکتورهای پیش‌بینی‌شده، تنها تعداد دفعاتی که مشتری صفحة اینستاگرام خود را بررسی می‌کند، اثر چشمگیری بر میزان اعتماد او در هنگام خرید از صفحات تجاری دارد.
    کلید واژگان
    مشتری
    جنسیت
    اینستاگرام
    اعتماد اقتصادی
    شبکة‌ اجتماعی
    دنبال‌کنندگان صفحات اجتماعی.‏

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    ‏ استادیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2020.119353.1890
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_24617.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158153

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب