بررسی تأثیر سطوح دشواری فراشناختی تبلیغات بر درگیری ذهنی افراد از بعد ثبات
(ندگان)پدیدآور
زارع زاده, زهراطباطبایی نسب, سید محمدشفیعی, سیدعلینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این مطالعه، بررسی میزان تأثیر سطوح دشواری فراشناختی تبلیغات بر درگیری ذهنی از بُعد ثبات است. این پژوهش، کاربردی و از نظر روش شبهآزمایشی از نوع پسآزمون با گروه کنترل مبتنیبر دستکاری کیفیت تصاویر تبلیغاتی است. 136نفراز دانشجویان دانشگاه یزد به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و بهصورت تصادفی در هشت گروه آزمودنی و کنترل هفدهنفری تخصیص یافتند. دادههای این پژوهش در بازة زمانی مهر 1396 تا آذر 1397 و با اجرای برنامة متلب جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از نرمافزار spss و بهمنظور بررسی تفاوتها از آزمون تفاوت میانگین دو جامعه استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد درگیری ذهنی افراد از بعد ثبات در تبلیغات با پردازش نیمهدشوار و تبلیغات برند لوکس بیشتر است؛ اما تبلیغات کاملاً دشوار یا راحت تأثیر معناداری بر درگیری ذهنی افراد از بعد ثبات ندارد.
کلید واژگان
برند لوکستبلیغات
درگیری ذهنی
دشواری فراشناختی
روانی پردازش
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه یزددانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه یزد
استادیار فیزیک پزشکی،مرکز تحقیقات علوم و بیماریهای اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی قم، قم، ایران




