اثر ارزش تعامل اجتماعی، ظاهری و اعتباری برندهای گردشگری در فضای مجازی و تاثیر ان بر انتخاب مقصد گردشگران اروپایی(مورد مطالعه: دفاتر خدمات مسافرتی شهر تهران)
(ندگان)پدیدآور
شیرمحمدی, یزدانضرغام بروجنی, حمیدجوانی, معصومهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این پژوهش، قابلیتهای شبکههای اجتماعی بر قصد سفر گردشگران بهواسطة متغیرهای فرایند تجربة گردشگر از شبکة اجتماعی، تعامل با گردشگران، ایجاد خرسندی برای گردشگران و ارزش سود خدمت گردشگری گردشگران اروپایی شهر تهران بررسی شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و ازنظر روش پژوهش در زمرة پژوهشهای همبستگی قرار میگیرد. جامعة آماری این پژوهش، متخصصان گردشگری و مدیران فنی دفترهای خدمات مسافرتی داخل کشور شهر تهران هستند. تجزیهوتحلیل آماری با استفاده از نرمافزار SPSS و AMOS انجام گرفت و از روش bootstrap برای آزمون مسیر فرضیه استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد قابلیتهای شبکههای اجتماعی بر فرایند تجربة گردشگر از شبکة اجتماعی و تعامل با گردشگران و ایجاد خرسندی برای گردشگران نیز بر قصد سفر آنان تأثیرگذار است؛ اما ارزش سود خدمت گردشگری و تعامل با گردشگران بر قصد سفر گردشگران اثر ندارد. درواقع انتخاب گردشگران اروپایی نیازمند برندی با تعامل حداکثری، ظاهری جذاب و اعتباری مهم نزد گردشگران است. یافتههای پژوهش نشان میدهد قابلیتهای شبکههای اجتماعی بر فرایند تجربة گردشگر از شبکة اجتماعی و تعامل با گردشگران تأثیرگذار است. نتایج این پژوهش گویای آن است که فرایند تجربة گردشگر از شبکة اجتماعی بر تعامل با گردشگران اثرگذار نیست، اما فرایند تجربة گردشگر از شبکة اجتماعی بر قصد سفر گردشگران تأثیرگذار است.
کلید واژگان
تعامل اجتماعیارزش ظاهری برند
فضای مجازی
گردشگران اروپایی
برند گردشگری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2019-11-221398-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور، تهران، ایراندانشیار گروه مدیریت توریسم دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
کارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران




