مطالعه عوامل موثر بر وفاداری مشتریان سرویسهای رایانامه: بررسی کیفیت خدمات، رضایت و اعتماد الکترونیکی
(ندگان)پدیدآور
حسینی, یعقوبیدالهی, شهربانوخسروی لقب, زهرهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروز، استفاده گسترده از رایانامه در ارتباطات بین فردی و تجاری، بازاریابان را به سمت استفاده از بازاریابی ایمیلی ترغیب کرده است. برای موفقیت در این زمینه، جذب و حفظ مشتریان نقش کلیدی ایفا میکند. بنابراین توجه به وفاداری مشتریان به سرویسهای رایانامه بسیار مهم و حیاتی است. هدف از این پژوهش، بررسی سنجش وفادرای مشتریان سرویسهای رایانامه و عوامل موثر بر آن میباشد. بدین منظور پرسشنامهای طراحی و سپس در بین تعدادی از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس توزیع گردید. دادهها در قالب مدل تحلیل مسیر با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفته است. این پژوهش از نوع پژوهشهای کاربردی است و از نظر شیوه انجام پژوهش، جزء پژوهشهای توصیفی –پیمایشی میباشد. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که کیفیت، رضایت و اعتماد الکترونیکی به ترتیب بر وفاداری مشتریان بیشترین تاثیر مثبت را دارند. همچنین، متغیر کیفیت الکترونیکی بر رضایت و اعتماد الکترونیکی تاثیر مثبت و معناداری دارد و تاثیر مثبت رضایت الکترونیکی بر اعتماد الکترونیکی نیز معنادار شناخته شده است.
کلید واژگان
سرویسهای رایانامهوفاداری الکترونیکی
رضایت الکترونیکی
اعتماد الکترونیکی
کیفیت الکترونیکی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2014-02-201392-12-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه خلیج فارسدانشگاه خلیج فارس
دانشگاه خلیج فارس
شاپا
2228-7744Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
امکانسنجی اقدامات بازپرس در فرایند دادرسی الکترونیکی
موذن زادگان, حسنعلی؛ عابدی نیستانک, امیرحسین (قوه قضائیه, 2023-09-23)موضوع دادرسی کیفری الکترونیکی، تحقق مراحل دادرسی از کشف جرم تا اجرای مجازات در صورت احراز بزهکاری متهم و یا صدور قرار منعتعقیب یا برائت او از طریق سامانههای الکترونیکی و مخابراتی است. اهداف برقراری این نوع دادرسی، سرعت ...
-
تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها)
بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دستاندکاران صحنه بینالمللی در پی آن ...
-
تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها)
بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دستاندکاران صحنه بینالمللی در پی آن ...




