پیادهسازی بازاریابی داخلی بهعنوان یک استراتژی جهت بهبود عملکرد شرکتهای بیمه
(ندگان)پدیدآور
همتی, مریمفیض, داوودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
ابتکارات بازاریابی و استراتژی بازاریابی نهتنها باید بر توزیع خارجی تولید منابع و نام تجاری تمرکز داشته باشد، بلکه همزمان باید توجه یکسانی به منابع داخلی و بازاریابی نام تجاری داخلی داشته باشد. بازاریابی داخلی یکی از ابزارهای اجرای استراتژی در درون سازمان است که متمرکز بر روی کارکنان بهعنوان اولین مشتریان هر سازمان است. علیرغم اهمیت روزافزون نقش کارکنان در عملکرد سازمانها بهویژه سازمانهای فعال در بخش خدمات، این جنبههای بازاریابی در بین تصمیم گیران اهمیت کمتری دارد و توجه زیادی به ارتقای بازاریابی داخلی برای تقویت ابتکارات بازاریابی خارجی نمیشود. از صنایع خدماتی در ایران که بهواسطه خصوصیسازی، ابتکارات و رشد شبکههای توزیع و فروش رقابت در آن بهشدت افزایش پیداکرده است، صنعت بیمه است. این مقاله به دنبال این است تا نشان دهد که چگونه بازاریابی داخلی میتواند بهعنوان یک راهبرد در حفظ و کسب مزیت رقابتی در فضای بهشدت رقابتی شرکتهای بیمه بکار گرفته شود. در پایان، بر مبنای تحقیقات گذشته، یک مدل مفهومی برای پیادهسازی بازاریابی داخلی جهت بهبود عملکرد شرکتهای بیمه ارائهشده است.
کلید واژگان
بازاریابی داخلیبیمه
رضایت مشتری
عملکرد سازمانی
تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan




