بررسی عوامل مؤثّر بر رضایت مشتریان، با رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از روش دلفی فازی و مدل پویایی سیستم( مطالعهی موردی: مجتمع فولاد مبارکه اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
تاکی, انسیهمروتی شریف آبادی, علیمیرغفوری, حبیب اللهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به بررسی عوامل مؤثّر بر رضایت مشتریان فولاد مبارکه اصفهان پرداخته است. با توجّه به گسترهی وسیع عواملی که موجبات رضایت مشتریان را فراهم میآورند، در این پژوهش صرفاَ عواملی که رویکرد مدیریت ارتباط با مشتری دارند مدّ نظر قرار می-گیرد. جامعه مورد بررسی خبرگان و متخصصان بازاریابی فولاد مبارکه (20 نفر) میباشند که در ارتباط مستقیم با مشتریان این مجموعه مقرار دارند. ابتدا عوامل موثر بر رضایت مشتریان فولاد مبارکه با استفاده از روش دلفی فازی شناسایی و سپس روابط بین متغیرها با رسم نمودار علّی- معلولی مشخص شدند. در نهایت با استفاده از نمودار علّی- معلولی و با استناد به نظرات خبرگان و همچنین ادبیات پژوهش، نمودار جریان تهیه گردید. در ادامه تعدادی از حلقههای این نمودار تشریح شدهاند و در نهایت با استفاده از نمودار جریان و با استفاده از نرم افزار ونسیم، دو سناریوی پیشنهادی از جانب فولاد مبارکه که شامل ارزیابی میزان تاَثیر افزایش فروشهای اعتباری و همچنین کاهش میزان تاَخیرها در تحویل کالاها بر رضایت مشتریان بودند، مورد ارزیابی قرار گرفتند.در نهایت با استناد به نتایج بدست آمده راهکارهای لازم جهت ارتقائ رضایت مشتریان، به فولاد مبارکه پیشنهاد شدهاند.
کلید واژگان
رضایتمندی مشتریمدیریت ارتباط با مشتری
دلفی فازی
پویایی های سیستم
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه یزددانشگاه یزد
دانشگاه یزد




