شناسایی عوامل مؤثر بر نگرش افراد به تبلیغات (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر)
(ندگان)پدیدآور
خسروی لقب, زهرهشاهبندرزاده, حمیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تبلیغات به عنوان یکی از بخشهای مهم در بازاریابی به شمار میرود و موضوعی که اهمیت زیادی دارد این است که توجه به چه مواردی بر نگرش مصرف کنندگان تأثیر بیشتری خواهد گذاشت؛ در این پژوهش تلاش شده است این موضوع را مورد بررسی قرار دهد که باورهای اقتصادی در تبلیغات، باورهای اجتماعی در تبلیغات، باورهای اخلاقی در تبلیغات، باورهای قانونی در تبلیغات و مفید بودن شخصی تبلیغات، بر نگرش به تبلیغات تأثیرگذار خواهد بود یا خیر؛ جامعهی آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر میباشند؛ حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 413 نفر برآورد شد؛ جمعآوری دادهها به وسیلهی پرسشنامه بوده است و با استفاده از نمونهگیری تصادفی، پرسشنامه میان دانشجویان توزیع گردید. دادههای پژوهش به وسیله ی نرمافزار ایموس مورد تحلیل قرار گرفت و مشخص شد توجه به باورهای اقتصادی در تبلیغات، باورهای اخلاقی در تبلیغات، باورهای قانونی در تبلیغات و مفید بودن شخصی تبلیغات بر نگرش افراد به تبلیغات تأثیر مثبت و معنادار دارد.
کلید واژگان
تبلیغاتنگرش به تبلیغات
بازاریابی
مصرف کننده
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-11-221394-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه خلیج فارس بوشهردانشگاه خلیج فارس بوشهر




