بررسی تاثیر محرکهای ارزش ویژه برند برطنین برند دانشگاه (مورد مطالعه: دانشگاههایامیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و شریف)
(ندگان)پدیدآور
مشبکی اصفهانی, اصغرخدادادحسینی, حمیدکریمیان, مجتبینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
برندسازی در کسب و کار موسسات آموزش عالی یکی از موضوعاتی است که نظر بسیاری ا زمحققین را بتازگی بخود جلب کرده است و از آنجایی که برای ایجاد برند قوی برای دانشگاهها، مدیران دانشگاه باید مطالعات عمیقی و گام های موثری را جهت ساخت و استراتژی برند بردارند. بنابراین ما در این مقاله به بررسی و نحوهی ایجاد برند و ارائه پیشنهادات جهت بهبود طنین برند دانشگاه پرداخته ایم و هدف اصلی از این مقاله این است که نشان دهد چگونه طنین برند می تواند به توسعه برند کمک کند و همچنین منابع محرک طنین برند از نظر دانشجویان برای دانشگاههای ایران کدام و تعیین گامهایی برای ایجاد طنین برند دانشگاه می باشد.جهت بررسی مدل پس از انجام تهیه پرسشنامه، دادهای کمی با بررسی نظر 475 نفر از دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری 4 دانشگاه معتبر(شریف، تهران، تربیت مدزس و امیرکبیر) ایران جمع آوری شد که نتایج تحقیق نشان می دهد که عوامل تداعی برند، پاسخ احساسی، برتری برند و شناسایی خود با برند،ستاثیر مثبت و معناداری را بر طنین برند دانشگاه می گذارند.
کلید واژگان
طنین برندارزش ویژه برند
تداعی برند
آگاهی برند
برتری برند
پاسخ احساسی به برند
هویت سازی با برند
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استاد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس- استاد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس
استاد مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس




