بخش بندی بازار محصول لپ تاپ بر مبنای سبک زندگی (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه فردوسی)
(ندگان)پدیدآور
احمدی منش, منیرهاسلامی, قاسمکاظمی, مصطفینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بخشبندی بازار محصول لپ تاپ با استفاده از سبک زندگی والس و پی بردن به تفاوتهای موجود میان این بخش ها است.والس به طور خاص بخشهای مصرفکننده را براساس ویژگیهای شخصیتی که رفتار در بازار را تحت تأثیر قرار دهد، تعریف میکند.از نظر والس مصرفکنندگان به هشت گروه تقسیم میشوندکه نه تنها شامل متغیرهای روانی میشود، بلکه درآمد، میزان تحصیلات، خواستههای خرید و دیگر عوامل را اضافه میکند.ارزشها و سبک زندگی عامل تعیینکننده در تصمیمگیری مصرفکننده میباشند.در این تحقیق سعی شد بر اساس پرسشنامه سبک زندگی والس بخشهای مختلف بازار شناسایی و الزامات هر بخش از ویژگیهای محصول لپ تاپ مشخص شود. جهت انجام کار پرسشنامهای کتبی طراحی و400 پرسشنامه در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد توزیع شد و 308 مورد جمعآوری گردید. نرخ پاسخگویی نهایی پس از حذف 5 پرسشنامهی غیرقابل استفاده،77٪ بود. برای پاسخگویی به سؤالات تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد هر بخش با توجه به ویژگی های روانشناختی خود، الزامات و خصیصههای متفاوتی را طلب می کند. در پایان نیز محدودیتهای تحقیق برشمرده و پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی آورده شد
کلید واژگان
بخش بندی بازارسبک زندگی
مدل کانو
رضایت مشتری
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2014-04-211393-02-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه فردوسی مشهددانشگاه فردوسی مشهد
دانشگاه فردوسی مشهد




