• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 4, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بخش بندی بازار محصول لپ تاپ بر مبنای سبک زندگی (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه فردوسی)

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی منش, منیرهاسلامی, قاسمکاظمی, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    396.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش بخش‌بندی بازار محصول لپ تاپ با استفاده از سبک زندگی والس و پی بردن به تفاوت‌های موجود میان این بخش ها است.والس به طور خاص بخش‌های مصرف‌کننده را براساس ویژگی‌های شخصیتی که رفتار در بازار را تحت تأثیر قرار دهد، تعریف می‌کند.از نظر والس مصرف‌کنندگان به هشت گروه تقسیم می‌شوندکه نه تنها شامل متغیرهای روانی می‌شود، بلکه درآمد، میزان تحصیلات، خواسته‌های خرید و دیگر عوامل را اضافه می‌کند.ارزش‌ها و سبک زندگی عامل تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری مصرف‌کننده می‌باشند.در این تحقیق سعی شد بر اساس پرسش‌نامه سبک زندگی والس بخش‌های مختلف بازار شناسایی و الزامات هر بخش از ویژگی‌های محصول لپ تاپ مشخص شود. جهت انجام کار پرسشنامه‌ای کتبی طراحی و400 پرسش‌نامه در میان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد توزیع شد و 308 مورد جمع‌آوری گردید. نرخ پاسخ‌گویی نهایی پس از حذف 5 پرسش‌نامه‌ی غیرقابل استفاده،77٪ بود. برای پاسخگویی به سؤالات تحقیق از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد هر بخش با توجه به ویژگی های روانشناختی خود، الزامات و خصیصه‌های متفاوتی را طلب می کند. در پایان نیز محدودیتهای تحقیق برشمرده و پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی آورده شد
    کلید واژگان
    بخش بندی بازار
    سبک زندگی
    مدل کانو
    رضایت مشتری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2014-04-21
    1393-02-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه فردوسی مشهد
    دانشگاه فردوسی مشهد
    دانشگاه فردوسی مشهد

    شاپا
    2228-7744
    URI
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_17711.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158003

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب