بررسی تاثیر تاکتیکهای بازاریابی رابطهای بر وفاداری مشتریان از منظر مشتریان شرکت ایرانسل
(ندگان)پدیدآور
حقیقی, محمدحسینی, حسناصغریه اهری, حامدآرین, ابوالفضلدریکنده, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف شرکتها از ایجاد رابطه بلندمدت با مشتریان کسب وفاداری آنهاست. امروزه برای بازاریابان، بازاریابی رابطهای به عنوان برآورده کننده این هدف بسیار مهمتر رخ مینمایاند. تاکتیکهای بازاریابی رابطهای به عنوان بازوان اجرایی بازاریابی رابطهای موجب حفظ مشتریان موجود و در طی یک کیفیت بالای ارتباطی اعتماد و رضایت آنها جلب و در نتیجه موجب وفاداری آنها میگردد. مشتریان وفادار با وجود عوامل محیطی و تبلیغات رقبا اقدام به خرید مجدد میکنند و در حقیقت سودآوری شرکت را در بازار متلاطم امروزی تامین و تضمین مینمایند. این تحقیق ضمن مطالعه تحقیقات گذشته و گردآوری اطلاعات از منابع معتبر، ارتباط تاکتیکهای بازاریابی رابطهای (کیفیت خدمات، ادراک قیمت، ذهنیت برند و ارزش پیشنهادی) را بر روی کیفیت ارتباط (اعتماد و رضایت مشتریان)، که به نوبه خود به افزایش وفاداری مشتریان منجر خواهد شد، را بین مشتریان اپراتور تلفن همراه ایرانسل بررسی میکند. دادههای مورد نیاز بر اساس چارچوب تحلیلی تحقیق از طریق پرسشنامه توزیع شده بین دانشجویان در دسترس دانشگاه سیستان و بلوچستان در آذر 1390 جمع-آوری و با آزمون رگرسیون خطی چند متغیره فرضیات تحقیق بررسی شدند. با نظرسنجی مشخص شده که شرکت در اجرای برخی از تاکتیکهای بازاریابی موفق بوده و در سطح معناداری 90 درصد توانسته رضایت و اعتماد مشتریانش را و در نتیجه وفاداری آنها را کسب کند.
کلید واژگان
تاکتیک های بازاریابی رابطه ایکیفیت ارتباط
وفاداری مشتریان
شرکت ایرانسل
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانمدرس دانشگاه امام علی (ع) و دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش رفتار و منابع انسانی دانشگاه اصفهان
کارشناسی ارشد مدیریت MBA دانشگاه اصفهان
کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه سیستان و بلوچستان
کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه سیستان و بلوچستان




