• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 2, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین استراتژی و اولویت‌بندی استراتژی‌های شرکت بهنوش ایران با مقایسه رویکردهای فازی و QSPM

    (ندگان)پدیدآور
    مهرمنش, حسنسعیدی, نیمالسانی, پدرامبایرامی لاطران, الیاس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    233.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به رشد روز افزون سازمان­ها در رقابت برای تحصیل سهم بازار ضرورت وجود برنامه­ریزی استراتژیک را در سازمان­ها دو چندان می­کند که توجه بسیاری از محققین را جلب نموده است. در این تحقیق ابتدا با مراجعه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف داخلی، فرصت­ها و تهدیدات محیطی و استراتژی­هایی در قالب ماتریس SWOT شناسایی شدند. در ادامه با تعریف فاکتورهای کلیدی موفقیت، استراتژی­های تعریف­شده با دو روش تاپسیس فازی و QSPM رتبه­بندی شدند. با روش تاپسیس فازی، استراتژی­های "تولید محصولات جدید نظیرآب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول" به عنوان مهمترین استراتژی انتخاب و پس از آن استراتژی­های "استفاده از برندینگ" و "راه اندازی خطوط جدید در کارخانه‌های شیروان و اراک برای افزایش تولید" که در زمره استراتژی­های تهاجمی جا دارند، در رتبه­های دوم و سوم جای گرفتند. ضمن اینکه استراتژی­های "استفاده از برندینگ"، "تولید محصولات جدید نظیرآب و آبمیوه برای تکمیل سبد محصول" و چانه­زنی برای تخصیص درصدی از سود برای بازاریابی محصولات سلامت ((Healthy drinks نیز با استفاده از روش QSPM، به عنوان مهمترین استراتژی­ها برگزیده شدند. در انتها نیز دو روش تاپسیس فازی و QSPM، با استفاده از روش SAW با یکدیگر مقایسه شدند. در این مرحله، دو روش مذکور به عنوان گزینه و اهداف کلان سازمان در حکم معیارهایی در نظر گرفته شدند که در نهایت روش تاپسیس فازی، به عنوان روش مناسب­تر جهت رتبه­بندی استراتژی­های شرکت بهنوش انتخاب شد.
    کلید واژگان
    برنامه ریزی استراتژیک
    ماتریس SWOT
    تاپسیس فازی
    روش QSPM
    روش SAW

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2012-11-21
    1391-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز

    شاپا
    2228-7744
    URI
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_17617.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157913

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب