ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید مشتریان، مورد مطالعه بانک انصار
(ندگان)پدیدآور
شاه حسینی, محمدعلیاخلاصی, امیررحمانی, کمالنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر در پی یافتن رابطه بین ارزش ویژه برند خدمات و مولفههای آن و رفتار خرید مصرفکنندگان در بانک انصار است. آمیخته بازاریابی در واقع نقطه شروع حرکت سازمانهاست که شکلگیری ادراک مشتریان نیز از آن ناشی میشود. پس از آگاهی مشتریان از محصول، ادراکی متناسب با پیامهای سازمان در ذهنشان شکل میگیرد که به رفتارهای بعدی آنها و وفاداری و خرید و یا عدم خرید منجر میشود. در این تحقیق، میکوشیم تا در ابتدا با ارایه مدلی جامع از روند شکلگیری ادراکات و رفتارهای بعدی متناسب با آن به عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید پرداخته و سپس با انتخاب متغیرهای مناسب از هر گروه به بررسی روابط بین آنها و رفتار خرید مصرفکنندگان در بانک انصار بپردازیم. تحقیق از طریق توزیع پرسشنامه بین مشتریان بانک در سطح استان قزوین (10 شعبه) صورت میگیرد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری نمونه گیری به روش طبقهبندی شده تصادفی انجام گرفته است. تعداد نمونه آماری 385 مورد بوده و برای اطمینان از پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق روابط مطابق با مدل ارایه شده را تأیید مینمایند. از نتایج مهم میتوان به تأثیرپذیری برجسته تبلیغات دهان به دهان از آمیخته بازاریابی و تأثیر زیاد آن بر خرید مشتریان اشاره کرد، در حالی که این متغیر با ادراکات درونی هیچ رابطهای ندارد. همچنین نقش متغیر عکسالعمل درونی و ادراکات در وفاداری و خرید بلندمدت مصرفکنندگان بسیار حائز اهمیت است. عکسالعمل درونی تنها از ادراکات درونی مشتری ناشی میشود و هیچ تأثیر مستقیمی بر روی ارزش ویژه برند خدمات ندارد.
کلید واژگان
ارزش ویژه برند خدماترفتار خرید مصرفکننده
ادراک مصرفکننده
وفاداری
آمیخته بازاریابی خدمات
عکسالعمل درونی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2011-11-221390-09-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه تهرانمدرس دانشگاه تهران
کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه مهر البرز تهران




