• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید مشتریان، مورد مطالعه بانک انصار

    (ندگان)پدیدآور
    شاه حسینی, محمدعلیاخلاصی, امیررحمانی, کمال
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    221.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر در پی یافتن رابطه بین ارزش ویژه برند خدمات و مولفه­های آن و رفتار خرید مصرف­کنندگان در بانک انصار است. آمیخته بازاریابی در واقع نقطه شروع حرکت سازمان­هاست که شکل­گیری ادراک مشتریان نیز از آن ناشی می­شود. پس از آگاهی مشتریان از محصول، ادراکی متناسب با پیام­های سازمان در ذهنشان شکل می­گیرد که به رفتارهای بعدی آنها و وفاداری و خرید و یا عدم خرید منجر می­شود. در این تحقیق، می‌کوشیم تا در ابتدا با ارایه مدلی جامع از روند شکل­گیری ادراکات و رفتارهای بعدی متناسب با آن به عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید پرداخته و سپس با انتخاب متغیرهای مناسب از هر گروه به بررسی روابط بین آنها و رفتار خرید مصرف­کنندگان در بانک انصار بپردازیم. تحقیق از طریق توزیع پرسشنامه بین مشتریان بانک در سطح استان قزوین (10 شعبه) صورت می­گیرد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری نمونه گیری به روش طبقه‌بندی شده تصادفی انجام گرفته است. تعداد نمونه آماری 385 مورد بوده و برای اطمینان از پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق روابط مطابق با مدل ارایه شده را تأیید می­نمایند. از نتایج مهم می­توان به تأثیرپذیری برجسته تبلیغات دهان به دهان از آمیخته بازاریابی و تأثیر زیاد آن بر خرید مشتریان اشاره کرد، در حالی که این متغیر با ادراکات درونی هیچ رابطه­ای ندارد. همچنین نقش متغیر عکس­العمل درونی و ادراکات در وفاداری و خرید بلندمدت مصرف­کنندگان بسیار حائز اهمیت است. عکس­العمل درونی تنها از ادراکات درونی مشتری ناشی می­شود و هیچ تأثیر مستقیمی بر روی ارزش ویژه برند خدمات ندارد.
    کلید واژگان
    ارزش ویژه برند خدمات
    رفتار خرید مصرف‌کننده
    ادراک مصرف‌کننده
    وفاداری
    آمیخته بازاریابی خدمات
    عکس‌العمل درونی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2011-11-22
    1390-09-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه تهران
    مدرس دانشگاه تهران
    کارشناسی ارشد MBA، دانشگاه مهر البرز تهران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_17607.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157897

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب