تحلیل تأثیر ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری (مورد مطالعه: محصولات مواد غذایی رضوی)
(ندگان)پدیدآور
دعائی, حبیب الهکاظمی, مصطفیحسینی رباط, منصورهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
از آنجایی که ارتقای جایگاه مناسب و رقابتی از طریق وفاداری مصرفکننده از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این مقاله، ارزش نام و نشان تجاری به عنوان عاملی مؤثر در رسیدن به چنین جایگاهی مطالعه شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار PLS انجام شده است. جامعه آماری شامل مشتریان محصولات مواد غذایی رضوی در شهر مشهد است و نمونه گیری به روش غیرتصادفی انجام شده است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه توسعه یافته چن (2007) استفاده شده است. یافتهها نشان دهنده ی آن است که ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش نام و نشان تجاری دارد؛ همچنین تأثیر غیرمستقیم آن از طریق ویژگیهای خرید نیز تأیید شده است. به این ترتیب، ارائه محصولات با قیمت مناسب، تصویر ذهنی خوب، تبلیغات گسترده و توزیع بموقع در فروشگاهها سبب درک بهتر مشتری از نام و نشان تجاری شده، به نوبه خود، موجب افزایش میزان و دفعات خرید و ارتقای ارزش نام و نشان تجاری می گردد.
کلید واژگان
آمیخته بازاریابینام و نشان تجاری
ارزش نام و نشان تجاری
محصولات رضوی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-08-231390-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستاندانشیار گروه مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد
پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد




