شناسایی و رتبه بندی شاخصهای ارزیابی عملکرد در ورود به بازارهای خارجی (مطالعه موردی: ایران خودرو)
(ندگان)پدیدآور
ملک اخلاق, اسماعیلنوع پسند اصیل, محمدجمالی, خدیجهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با رقابتی و پیچیده تر شدن تجارت در سطح بین الملل، لزوم توجه مدیران به استراتژی های ورود به بازارهای جهانی به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکتها مطرح شده است؛ ضمن آنکه اندازهگیری عملکرد، نقشی کلیدی در موفقیت سازمانها ایفا مینماید. یکی از مدلهای اندازهگیری عملکرد، کارت امتیازی متوازن است (BSC) که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر روشهای مشابه است. در این تحقیق، از تکنیکهای متفاوت تعیین درجه ارجحیت مولفهها نسبت به یکدیگر، شامل روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، بردار ویژه و روش SMART استفاده شده و عملکرد استراتژیهای ورود به بازارهای خارجی شرکت ایران خودرو در طی سالهای 88 و 89 با استفاده از کارت امتیازی متوازن ارزیابی شده است. یافتهها نشان میدهد منظرهای کارت امتیازی متوازن به ترتیب درجه موفقیت شامل نوآوری و توسعه 62% ، مشتری 52% ، فرآیندهای کسب وکار 47% و مالی 24% است
کلید واژگان
استراتژی ورودارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-08-231390-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت دانشگاه گیلاناستادیار گروه مدیریت دانشگاه گیلان
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی دانشگاه گیلان




