بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرفکنندگان (مطالعه موردی: مصرفکنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز)
(ندگان)پدیدآور
رعنایی کردشولی, حبیب الهالهیاری بوزنجانی, احمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نگرش مصرفکنندگان نسبت به آمیخته بازاریابی سبز و تاثیر آن بر تصمیم خرید سبز مصرفکنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه فارس صورت گرفته است. بر این اساس، نمونهای مشتمل بر 385 نفر از مصرفکنندگان محصولات لبنی شرکت مذکور به شیوه تصادفی طبقهای متناسب با حجم هر طبقه، در مناطق نهگانه شهرداری شیراز انتخاب گردیده و بررسی شدند. مدل مفهومی تحقیق بر مبنای مطالعات نظری آمیخته بازاریابی سبز و خرید سبز مصرفکننده، طراحی و بر مبنای آن، پرسشنامهای طراحی گردیده و دادههای مورد نظر جمعآوری گردید. در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید، هر یک از ابعاد تبلیغ، توزیع و قیمت آمیخته بازاریابی سبز بر خرید سبز مصرفکننده اثر مثبت و معناداری دارند، در حالی که محصول سبز بر خرید سبز مصرفکنندگان دارای تاثیر منفی و غیر معنیداری است.
کلید واژگان
بازاریابی سبزآمیخته بازاریابی سبز
خرید سبز مصرفکننده
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-08-221391-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه شیرازدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس




