ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر مبنای خردهفروشان
(ندگان)پدیدآور
شاهبندرزاده, حمیدضیایی بیده, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهشهای فراوانی در زمینه بررسی ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه مصرفکنندگان انجام شده است. ولی پژوهشگران معدودی ارزش ویژه نام و نشان تجاری را از دیدگاه خردهفروشان بررسی کردهاند. در حالی که تعداد زیادی از محصولات مصرفی به صورت مستقیم به مصرفکنندگان نهایی فروخته نمیشوند، بلکه از طریق خردهفروشان و به صورت غیر مستقیم به آنها ارائه میشوند. از سوی دیگر خردهفروشان توانایی تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید مصرفکنندگان را نیز دارا هستند. هدف از این پژوهش بررسی ارزش ویژه نام و نشان بر مبنای خردهفروشان و همچنین شناسایی مؤلفههای کلیدی تأثیرگذار بر آن بود. دادههای مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه بین خردهفروشان کاشی و سرامیک در استان یزد و شیراز جمعآوری شد. برای آزمون فرضیههای پژوهشی از مدلسازی معادلات ساختاری بر پایه روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهند حمایتهای تولیدکننده، انتظارات مشتریان و مزایای مالی از طریق افزایش رضایت از نام و نشان تجاری تأثیر معناداری بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری از دیدگاه خردهفروشان دارند.
کلید واژگان
ارزش ویژه نام و نشان تجاریخردهفروش
رضایت از نام و نشان تجاری
معادلات ساختاری
حداقل مربعات جزئی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-08-221391-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه خلیج فارسکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس




