طراحی مدل بومی برندسازی برای کلان پروژههای چندمنظوره کشور و پیاده سازی و آزمون آن در یک مجموعه چند منظوره
(ندگان)پدیدآور
دیواندری, علیاخلاصی, امیرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش در مورد برندسازی کشورها، شهرها، مکانها و مقاصد گردشگری نیز انجام شده است، اما در برخی حوزه بسیار نوپا و جدید است. مطالعات این حوزه بیشتر متمرکز بر فروش مکان، بازاریابی مکان و برندسازی مقاصد گردشگری بوده است و به نظر میرسد مطالعات کمی در مورد برندسازی کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، توریستی و ورزشی انجام گرفته باشد. این پروژهها از همان ابتدا به منظور تامین سرمایه و در مرحله بهره برداری به منظور ایجاد ارزش افزوده اقتصادی باید ذهنیت مطلوب در میان ذی نفعان مختلف داشته باشند و بدین منظور برندسازی یکی از عوامل اصلی موفقیت این نوع پروژههاست. مساله اصلی این پژوهش ارائه مدلی برای برندسازی این کلان پروژهها با درنظرگرفتن ویژگیهای منحصر به فرد ایرانی است. از آنجایی که در زمینه برندسازی کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، توریستی و ورزشی کشور با توجه به شرایط بومی کشورمان مدل جامعی وجود ندارد، بدین منظور و برای نظریه پردازی و شناسایی ابعاد مدل از روش تئوری مبتنی بر دادهها استفاده شده است. در ادامه مدل کیفی ارائه شده در یکی از پروژههای چندمنظوره کشور تست و پیاده سازی شد و ابعاد مدل و روابط بین آنها براساس روشهای تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و مدل معادلات ساختاری تایید شده است.
کلید واژگان
فرایند برندسازیکلان پروژه های چندمنظوره
هویت منحصر به فرد پروژه
مکان سازی
بنای برجسته
تم متمایز
ترکیب هم افزایانه کاربری ها
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-08-221391-06-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانمدرس دانشگاه تهران




