• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیر بازار محوری بر نگرش‌های شغلی(مطالعه: بانک‌های تجاری شهر بوشهر)

    (ندگان)پدیدآور
    بحرینی زاده, منیجهاسماعیل پور, مجیدشهنیایی, عیسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    266.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آشفتگی روند تجاری و افزایش رقابت در میان شرکت‌ها‏ی تجاری، محیط پیرامون سازمان‌ها‏ را بسیار متفاوت‌تر از گذشته نموده است. شناخت مسیرهای آتی تجاری و حرکت در راستای آنها به نحوی که منافع سازمان را به همراه داشته باشد، ضرورت وجود تحقیقات بازاریابیو مفاهیمی همچون بازارمحوری را التزام می‌بخشد. این تحقیق بر آن است تا تاثیر بازارمحوری را بر نگرش‌های شغلی که ضرورت بازاریابی داخلی است، مورد ارزیابی قرار ی ززز دهد. این تحقیق از نوع توصیفی_ پیمایشی است. برای بررسی فرضیه‌های تحقیق و سنجش بازارمحوری از مقیاس نارور و اسلی‌تر(1990) و برای سنجش نگرش‌های شغلی از مقیاس‌های استاندارد شده استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه بانکهای تجاری در شهر بوشهر است که بر اساس فرمول تعیین اندازه نمونه تصادفی، نمونه‌ای 234 تایی انتخاب شده است. پایایی پرسشنامه بر اساس روش سازگاری داخلی(آلفای کرونباخ) با ضرایب اطمینان نسبتا بالا مورد تایید قرارگرفته است. اگرچه مقیاس‌های استفاده شده استاندارد بوده اما برای بررسی بیشتر اعتبار پرسشنامه از نظر متخصصان استفاده شده است. آزمون فرضیه‌های تحقیق بر اساس آمار استنباطی و آماره‌های ضرایب همبستگی پیرسون و همچنین ضرایب رگرسیونی مورد سنجش قرار گرفته است. نتایج حاصل از تحلیل داده‌ها حاکی از تایید فرضیه اصلی تحقیق یعنی رابطه بین بازارمحوری و نگرش‌های شغلی است. همچنین فرضیه‌های فرعی یعنی رابطه‌ مولفه‌های بازارمحوری بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی و همچنین رابطه مشتری‌محوری و هماهنگی بین بخشی با تمایل به ترک خدمت مورد تایید قرار گرفت و هیج یک از اجزایبازارمحوری تاثیری روی تضاد نقش نداشته و میان رقیب‌محوری با تمایل به ترک خدمت رابطه‌ معنادار نیست. نهایتا در راستای بهبود عملکرد بانکهای تجاری و تحقیق‌های آینده پیشنهادهایی ارائه شده است.
    کلید واژگان
    بازارمحوری
    مشتری‌محوری
    رقیب‌محوری
    هماهنگی بین بخشی
    نگرش‌های شغلی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-05-21
    1391-03-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

    شاپا
    2228-7744
    URI
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_17578.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157874

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب