تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکتهای خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری
(ندگان)پدیدآور
حسینی, یعقوبرحمانی, سحرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بنا به ادبیات نظری بازاریابی، اجرای یک برنامه بازاریابی درونی به آموزش، انگیزش، هدایت و رهبری نیروی کار و ایجاد سطح بالاتری از رضایت در آنان منجر میشود و آنان را قادر میسازد تا سطح بالاتری از کیفیت خدمات را به مشتری ارائه نموده و در نهایت منجر به عملکرد بهتری در سازمانیهای خود شوند. با توجه به اهمیت موضوع، در این پژوهش تلاش گردیده تا عناصر مهم در بازاریابی درونی بررسی شده و تأثیر آنها بر عملکرد سازمان بررسی شوند. پس از مرور و بازبینی پژوهشهای پیشین و ساخت مدل مفهومی، پرسش نامهای تهیه و در اختیار مدیران و کارکنان شرکتهای خدمات مسافرتی شهر تهران قرار گرفت و در نهایت دادههای گردآوری شده از 72 پرسش نامه با کمک روش معادلات ساختاری و نرم افزار Amos مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این پژوهش از دسته پژوهشهای میدانی و از نوع همبستگی است که در آن بازاریابی درونی به عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمانی متغیر وابسته است. نتایج حاصل از این پژوهش، مدل مفهومی ارائه شده را تأیید نمود و نشان داد که بازاریابی درونی اثر مستقیم، مثبت و معناداری بر عملکرد دارد.
کلید واژگان
بازاریابی درونیکارت امتیازی متوازن
مدلسازی معادلات ساختاری
نرم افزار آموس
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه خلیج فارس (مامور در دانشگاه علوم اقتصادی)دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت، مؤسسه نور طوبی




