بررسی تاثیر ویژگیهای فردی بر ایجاد هوش بازاریابی در سازمان
(ندگان)پدیدآور
جلالی کلده, علیرضافاریابی, محمدفاریابی, محمدنیکبخت, فاطمهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
امروزه سازمانها با تغییرات محیطی فراوانی مواجهاند. تغییرات آنقدر سریع رخ میدهند که اگر سازمانها از پیش، خود را برای مواجهه با آنها آماده نکنند، بقای آنان در خطر خواهد بود. یکی از ابزارهای جدیدی که به سازمان ها کمک میکند در محیط پرتلاطم امروزی خود را به جایگاهی شایسته برسانند، استفاده از هوش بازاریابی است. از آنجایی که در کشور ما هنوز درک صحیحی از مفهوم هوش بازاریابی وجود ندارد، در بسیاری از کتب و یا محافل علمی کشور، هوش بازاریابی را مترادف با اطلاعات بازاریابی یا تحقیقات بازار، می پندارند. بنابراین، هدف این تحقیق، توسعه نظریات در رابطه با هوش بازاریابی و تعیین ویژگیهای فردی موثر بر هوش بازاریابی به منظور دستیابی به مزیت رقابتی پایدار است. در این راستا ابتدا با مرور پیشینه تحقیق مجموعهای از شاخص های مربوط به هر یک از عوامل فردی مؤثر برهوش بازاریابی در سازمان گردآوری شد، دادهها ازطریق پرسشنامه و مصاحبه جمعآوری شد و از تکنیکهای کمی و کیفی آماری برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که ویژگیهای فردی شامل شخصیت، خلاقیت، انگیزش، هوش و عامل پست سازمانی بر ایجاد هوش بازاریابی در سازمان مؤثر هستند.
کلید واژگان
واژههای کلیدی: هوش بازاریابیویژگی های فردی
مزیت رقاتی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه تبریزدانشگاه تبریز




