بررسی تاثیر ریسک، ارزش و آگاهی قیمت بر تمایل به خرید کالاهای بازار خاکستری در استان کرمان
(ندگان)پدیدآور
جبارزاده, بهرامملاحسینی, علینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده:
در سالهای اخیر و در حوزه بازاریابی بین الملل، بازار خاکستری توجه زیادی را به خود جلب کرده است. بر همین اساس، این پژوهش به بررسی عوامل . مؤثر بر تمایل به خرید مصرف کننده از کالاهای بازار خاکستری در استان کرمان میپردازد. جامعه مورد بررسی، مصرف کنندگان استان کرمان هستند که یک نمونه 200 نفری از آنها برای این مطالعه به صورت نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شده است. نتایج تحقیق گویای آن است که آگاهی قیمت، بیشترین تاثیر را بر تمایل به خرید مصرف کنندگان دارد و ریسک ادراک شده نیز اثر منفی و معناداری بر نگرش مصرف کنندگان دارد.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: بازار خاکستریریسک ادارک شده
آگاهی قیمت
ارزش ادراک شده
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشگاه شهید باهنر کرمانبخش مدیریت دانشگاه شهید باهنر کرمان




