بررسی تاثیر اقدامات بازاریابی در رسانههای اجتماعی؛ نوعی از استراتژی هک رشد بر تمایلات رفتاری و تبلیغات شفاهی مشتریان
(ندگان)پدیدآور
فیض, داودشعبانی, عاطفهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هک رشد، نوعی استراتژی بازاریابی است که برای گسترش فناوری استارتآپها از تفکر تحلیلی و سنجههای اجتماعی استفاده میکند. هدف این مقاله، سنجش تأثیر اقدامات بازاریابی رسانة اجتماعی (از استراتژی بازاریابی هک رشد) بر پاسخ مشتری در چارچوب قیف بازاریابی هک رشد است. این پژوهش کاربردی است و از حیث روش نیز توصیفی است. جامعة آماری پژوهش، کاربران 10 استارتآپ برتر ایران است که رسانههای اجتماعی را برای استراتژی بازاریابی هک رشد خود به کار میبرند. با توجه به جامعة آماری نامحدود، به کمک جدول مورگان حجم نمونه 384 به دست آمد و درنهایت با نمونهگیری در دسترس، 401 پرسشنامه جمعآوری شد. پایایی ابزار پژوهش با بررسی سازگاری درونی و روایی آن با روایی همگرا و واگرا سنجش و تأیید شده است. بررسی فرضیههای پژوهش نیز در قالب مدل معادلات ساختاری و به کمک نرمافزار اسمارت پیالاس انجام شده است. نتایج در سطح اطمینان 05/0 مشخص میکند تمایلات رفتاری مشتریان و تبلیغات شفاهی آنان به شکل مثبتی وابسته است به اقدامات بازاریابی رسانة اجتماعی که نوعی استراتژی بازاریابی هک رشد است. این مطالعه همچنین نشان میدهد تمایلات رفتاری مشتریان به شکل مثبتی بر تبلیغات شفاهی آنان نیز تأثیر میگذارد.
کلید واژگان
بازاریابی رسانة اجتماعیتمایلات رفتاری
تبلیغات شفاهی (دهانبهدهان)
هک رشد
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشکدة اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانگروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران




