مطالعة کیفی تجارب مشتریان در صنایع خردهفروشی
(ندگان)پدیدآور
بودلایی, حسنشهیدی, عالمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تجربة مشتری را تجربة مستقیم یا غیرمستقیم او از فرایند خدمات، سازمان و امکانات تعریف میکنند و اینکه چگونه مشتری با خدمات شرکت و دیگر مشتریان تعامل برقرار میکند. تاکنون دربارة مفهوم تجربة مشتریان پژوهشهای زیادی انجام نشده است؛ بنابراین هدف این پژوهش کیفی، فهم چیستی تجربة مشتریان در صنایع خردهفروشی است. دادههای پژوهش با روش نمونهگیری گلولهبرفی و مصاحبه با 12 مصرفکنندة اخیر محصولات لبنی پاژن گردآوری شد. سپس این دادهها، کدگذاری، طبقهبندی و توصیف و نقشة مفهومی مضامین ترسیم شد. مضامین اصلی شناساییشده در این پژوهش به شرح زیر است: 1) شیوة آشنایی با محصول، 2) تبلیغات، 3) شکل ظاهری محصول، 4) طعم و مزه، 5) نوآوری و تغییر، 6) کانال توزیع، 7) مشاوره، 8) ذهنآگاهی مشتریان، 9) عجینشدن مشتری با محصول و 10) تجربة مشتری. تجربة مشتری، موضوعی نوپا در علم بازاریابی است که پژوهشگران سعی کردند تا حدی کمبود پژوهش و نظریات این بخش را رفع کنند.
کلید واژگان
تجربهتجربة مشتری
تجربة مصرفکننده
مدیریت تجربة مشتری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار پردیس بینالمللی کیش دانشگاه تهراندانشجوی دکتری پردیس بین المل دانشگاه تهران




