• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Investigating the relation of counting capability, visual

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    180.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The purpose of the current research was to investigate the relation of cognitive precedent variables (counting capability, visualizing, hearing perception and metacognitive knowledge) with mathematical competence in preschool children in city of Isfahan. Statistical population of the study was 199 children (ages between 5 and 6 years) who were randomly selected. Research instruments were Utrecht Mathematical Competency, Counting Capability Test, Visualizing Attention Test, Meta-cognitive Abilities Test, and Reading Comprehension Test. Findings indicate that counting capability %49, meta-cognitive knowledge %46, visualizing attention %41, and hearing perception %38 predict mathematical competence in children. It is suggested that preschool coaches reinforce mentioned skills in children.
    کلید واژگان
    mathematical competence
    counting capability
    visualizing
    hearing perception
    meta
    cognitive knowledge
    Pre
    School Children

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2008-03-20
    1387-01-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_78871.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157607

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب