| dc.contributor.author | قهرمانی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:33:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:33:33Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:33:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:33:33Z | |
| dc.date.issued | 2005-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1384-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | قهرمانی, محمد. (1384). بهسازی نظام تصمیم گیری در آموزش وپرورش از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم تربیتی دانشگاه های تهران و مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش وپرورش. نوآوری های آموزشی, 4(3), 32-57. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1235 | |
| dc.identifier.uri | http://noavaryedu.oerp.ir/article_78778.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157557 | |
| dc.description.abstract | مقاله حاضر براساس نتایج پژوهشی ارائه می شود که به سفارش پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش (پژوهشکده تعلیم و تربیت) و در سال 1383 انجام شده است. در این پژوهش نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش براساس عوامل برون سیستمی و درون سیستمی مورد پژوهش و مطالعه قرار گرفته است. بر این اساس نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش مشتمل بر پنج عامل محیطی (فراسیستمی)، ساختارتصمیم گیری، فرآیند تصمیم گیری، اجرای تصمیم و ارزشیابی و بازخورد در نظر گرفته شده است. اطلاعات این طرح با بهره گیری از پرسشنامه و در جامعه آماری دو گروه از اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم تربیتی دانشگاه های تهران (شهید بهشتی، تهران، تربیت معلم، علامه طباطبائی و الزهراء) و اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش وپرورش گردآوری شده است. بر اساس یافته های پژوهش از نظر نمونه های تحقیق، نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش به طور کلی دارای نواقص و کاستی های متعددی است. با وجود این بیشترین مشکلات و نواقص در زمینة عوامل ساختاری نظام تصمیم گیری و کمترین مشکلات دربارة عوامل اجرایی بوده است. در ضمن نمونه های تحقیق به طور کلی، تمرکززدایی از نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش را ضروری و استقرار نظام تصمیم گیری نیمه متمرکز را توصیه کرده اند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 328 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نوآوری های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Innovations | en_US |
| dc.subject | تصمیم گیری در آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | عوامل برون سیستمی | fa_IR |
| dc.subject | عوامل درون سیستمی | fa_IR |
| dc.subject | عوامل فراسیستمی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش | fa_IR |
| dc.subject | تمرکززدایی | fa_IR |
| dc.title | بهسازی نظام تصمیم گیری در آموزش وپرورش از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم تربیتی دانشگاه های تهران و مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش وپرورش | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 32 | |
| dc.citation.epage | 57 | |