نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقهرمانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:33Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:33Z
dc.date.issued2005-09-23en_US
dc.date.issued1384-07-01fa_IR
dc.identifier.citationقهرمانی, محمد. (1384). بهسازی نظام تصمیم گیری در آموزش وپرورش از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم تربیتی دانشگاه های تهران و مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش وپرورش. نوآوری های آموزشی, 4(3), 32-57.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78778.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157557
dc.description.abstractمقاله حاضر براساس نتایج پژوهشی ارائه می شود که به سفارش پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش (پژوهشکده تعلیم و تربیت) و در سال 1383 انجام شده است. در این پژوهش نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش براساس عوامل برون سیستمی و درون سیستمی مورد پژوهش و مطالعه قرار گرفته است. بر این اساس نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش مشتمل بر پنج عامل محیطی (فراسیستمی)، ساختارتصمیم گیری، فرآیند تصمیم گیری، اجرای تصمیم و ارزشیابی و بازخورد در نظر گرفته شده است. اطلاعات این طرح با بهره گیری از پرسشنامه و در جامعه آماری دو گروه از اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم تربیتی دانشگاه های تهران (شهید بهشتی، تهران، تربیت معلم، علامه طباطبائی و الزهراء) و اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش وپرورش گردآوری شده است. بر اساس یافته های پژوهش از نظر نمونه های تحقیق، نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش به طور کلی دارای نواقص و کاستی های متعددی است. با وجود این بیشترین مشکلات و نواقص در زمینة عوامل ساختاری نظام تصمیم گیری و کمترین مشکلات دربارة عوامل اجرایی بوده است. در ضمن نمونه های تحقیق به طور کلی، تمرکززدایی از نظام تصمیم گیری آموزش وپرورش را ضروری و استقرار نظام تصمیم گیری نیمه متمرکز را توصیه کرده اند.fa_IR
dc.format.extent328
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectتصمیم گیری در آموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectعوامل برون سیستمیfa_IR
dc.subjectعوامل درون سیستمیfa_IR
dc.subjectعوامل فراسیستمیfa_IR
dc.subjectآموزش و پرورشfa_IR
dc.subjectتمرکززداییfa_IR
dc.titleبهسازی نظام تصمیم گیری در آموزش وپرورش از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشکده های علوم تربیتی دانشگاه های تهران و مدیران و کارشناسان ستادی وزارت آموزش وپرورشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage32
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد