نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرامتی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorکاوه, منیژهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:31Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:31Z
dc.date.issued2005-03-21en_US
dc.date.issued1384-01-01fa_IR
dc.identifier.citationکرامتی, هادی, مرادی, علیرضا, کاوه, منیژه. (1384). بررسی و مقایسه کارکرد خانواده و سیمای روان شناختی فرزندان شاهد. نوآوری های آموزشی, 4(1), 59-78.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78769.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157548
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف بررسی و مقایسه کارکرد خانواده و سیمای روان شناختی فرزندان شاهد همسرانی که ازدواج مجدد کرده با فرزندان خانواده های شاهدی که همسران آن ها ازدواج مجدد نکرده اند، انجام شد. گروه نمونه شامل 373 دانش آموز دختر و پسر شاهد مشغول به تحصیل در دبیرستان های شاهد بود. این گروه به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای از میان چهار استان تهران، کرمانشاه، اردبیل و چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند و به پرسشنامه عملکرد خانواده، مهارت های اجتماعی و سلامت عمومی پاسخ دادند. معدل آنان نیز به عنوان دیگر ملاک عملکرد تحصیلی در نظر گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که میانگین عملکرد خانواده در همسران شاهد ازدواج کرده پایین تر از همسران شاهد ازدواج نکرده است. یافته ها، حاکی از آن است که فرزندان همسران شاهد که ازدواج مجدد نکرده اند از نظر سلامت روانی در وضعیت بهتری قرار دارند. در ضمن براساس نتایج این پژوهش میان مهارت های اجتماعی فرزندان همسران شاهدی که ازدواج مجدد کرده اند با گروهی که ازدواج مجدد نکرده اند از نظر آماری تفاوت وجود ندارد و فرزندان همسران شاهدی که ازدواج مجدد کرده اند از نظر عملکرد تحصیلی بهتر از فرزندان همسران شاهدی هستند که ازدواج مجدد نکرده اند. یافته های مرتبط با جنسیت در این پژوهش نشان داد که دختران خانواده های شاهد از نظر سلامت روانی و عملکرد تحصیلی نسبت به پسران این خانواده ها در وضعیت بهتری قرار دارند، اما میان مهارت های اجتماعی دختران شاهد با مهارت های اجتماعی پسران این خانواده ها تفاوتی مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent133
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectکارکرد خانوادهfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectمهارت های اجتماعیfa_IR
dc.subjectفرزندان شاهدfa_IR
dc.titleبررسی و مقایسه کارکرد خانواده و سیمای روان شناختی فرزندان شاهدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای دانشگاه تربیت معلمfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای روانشناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلمfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage59
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد