نرم افزار آموزش ریاضی ابتدایی بر اساس رویکرد سازنده گرایی و سنجش میزان اثربخشی آن
(ندگان)پدیدآور
شیخ زاده, مصطفیمهرمحمدی, محمودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله دربارۀ دیدگاه آموزش به کمک رایانه از دیدگاه سازنده گرایی است. هدف مقاله تولید نرم افزار آموزش ریاضی بر اساس دیدگاه سازنده گرایی است و میزان اثربخشی نرم افزار را به شیوۀ نیمه تجربی با گروه آزمایش و گواه در دوره ابتدایی مورد بررسی قرار داده است. جامعۀ آماری تحقیق شامل دانش آموزان استان آذربایجان غربی در سال تحصیلی 1384-1383 است. نمونه آماری شامل دو کلاس چهارم دخترانه از مدارس ابتدایی شهر ارومیه است. حجم نمونه برای گروه آزمایش برابر با 34 و برای گروه گواه برابر با 36 دانش آموز است. دانش آموزان در هر دو گروه همسان شده اند. در گروه آزمایش از آموزش نرم افزاری و در گروه گواه از آموزش معمول کلاسی استفاده شده است. از پیش آزمون و پس آزمون برای سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و از چک لیست مشاهده برای اندازه گیری میزان پیشرفت فرآیند تدریس استفاده شده است. نتایج تحلیل آزمون u نشان می دهد که میان آموزش نرم افزار سازنده گرایی و انجام دادن فعالیت های گروهی (z=3/256, p
کلید واژگان
سازنده گرایینرم افزار
فعالیت های بیانگر
حل مسئله
نرم افزار ریاضی ابتدایی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2004-09-221383-07-01
ناشر
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیهدانشیار دانشگاه تربیت مدرس




