• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Jappans national curriculum reforms

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    124.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This article describes the process of national curriculum standards reform and the progress of applying the integrated curriculum from theory and research to practice. The curriculum council of Japanese government received an inquiry from Monbusho in August 1996 about "reform of the national curriculum". The council comprehensively discussed how to help childrens wellbalanced development and how to educate them to be sound members of the nation and the society living independently in the 21st century. In addition, the council agreed that it was necessary to constantly review the national curriculum standards for improvement focus on integrated curriculum. The purposes of national curriculum standards reform are as follows: 1- To help a child cultivate rich humanity, sociality, and identity as a Japanese living in the international community, 2- To help children develop ability to learn and think independently, 3- To help children acquire basic abilities and skills and grew their own individuality with plenty of scope for educational activities, 4- To encourage individual schools to show ingenuity in developing unique educational activities to make the school distinctive. The article shows that the new national curriculum standards emphasis on interdisciplinary and comprehensive learning clearly specified and more flexible.
    کلید واژگان
    National Curriculum
    Integrated Approach
    educational Reform
    Japan

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2007-12-22
    1386-10-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_78837.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157492

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب