نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالله کرمی, آزادfa_IR
dc.contributor.authorعلی آبادی, خدیجهfa_IR
dc.contributor.authorمراد صحرایی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorدلاور, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:33:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:33:02Z
dc.date.available1399-07-08T23:33:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:33:02Z
dc.date.issued2018-03-21en_US
dc.date.issued1397-01-01fa_IR
dc.identifier.citationالله کرمی, آزاد, علی آبادی, خدیجه, مراد صحرایی, رضا, دلاور, علی. (1397). آموزش به زبان مادری در نظام آموزش رسمی کشور: فرصت یا تهدید؟. نوآوری های آموزشی, 17(1), 43-74.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79139.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157397
dc.description.abstractدر این مطالعه کیفی، فرصت ها و تهدیدهای آموزش به زبان مادری در نظام آموزش رسمی کشور از دیدگاه متخصصان و مسئولان مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی، با رویکرد استقرایی، مصاحبه هایی نیمه ساختارمند با استادان رشته های زبان شناسی، علوم تربیتی و روان شناسی و نیز با مسئولان آموزش وپرورش استان کرمانشاه، به شیوۀ هدفمند، به عمل آمد. همچنین 18 مقاله، چهار کتاب و پنج پایان نامه در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و تحلیل ها تا حد اشباع ادامه یافت. واحد ثبت در این پژوهش «مضمون» در نظر گرفته شد. برای اطمینان از روایی یافته ها از روش «بررسی توسط اعضا» استفاده شد و برای تعیین پایایی، روش پایایی «توافق بین دو کدگذار» به کار گرفته شد. در انتهای تحلیل محتوای استقرایی و با مقایسه مستمر کدهای به دست آمده مشخص شد: متخصصان چهار مقولة رشد شناختی، بهداشت روانی، وحدت ملی و گسترش دموکراسی را مهم ترین فرصت های آموزش به زبان مادری می دانند، مسئولان نیز تحقق توسعه، بهبود عملکرد تحصیلی و پرورش نیروی انسانی را فرصت ها و فقر منابع زبانی را تهدید آموزش به زبان مادری برشمردند. نتایج این پژوهش دربردارندة نکات ارزشمندی از فواید آموزش به زبان مادری برای سیاست گذاران آموزشی در کشور می باشد.fa_IR
dc.format.extent449
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectزبان مادریfa_IR
dc.subjectآموزش مبتنی بر زبان مادریfa_IR
dc.subjectآموزش وپرورشfa_IR
dc.titleآموزش به زبان مادری در نظام آموزش رسمی کشور: فرصت یا تهدید؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد سنجش و اندازه گیری دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue1
dc.citation.spage43
dc.citation.epage74


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد