| dc.contributor.author | پیری, موسی | fa_IR |
| dc.contributor.author | محمودی بردزردی, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:32:50Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:32:50Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:32:50Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:32:50Z | |
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | پیری, موسی, محمودی بردزردی, سعید. (1394). تبیین «افت تحصیلی» براساس مستندات و دیدگاه اعضای شوراهای دبیران شهرستان ایذه. نوآوری های آموزشی, 14(3), 87-112. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-1235 | |
| dc.identifier.uri | http://noavaryedu.oerp.ir/article_79070.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157328 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر تبیین «افت تحصیلی» براساس مستندات و دیدگاه اعضای شوراهای دبیران شهرستان ایذه است. با توجه به اینکه افت تحصیلی، سالانه هزینه های کلانی بر نظام آموزشی کشور تحمیل می کند، داشتن نظری جامع در این زمینه برای ارائه به کارگزاران ضروری به نظر می رسد. جامعة آماری پژوهش صورت جلسات شوراهای دبیران کلیة 56 واحد دبیرستان ها و هنرستان های دخترانه و پسرانة شهرستان ایذه است. برای گردآوری داده ها با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، 25 فقره از صورت جلسات به عنوان نمونة آماری انتخاب شد. هم چنین با 6 نفر دبیر، مدیر و معاون به عنوان آگاهان کلیدی مصاحبه به عمل آمد. پس از بررسی نوزده صورت جلسه از صورت جلسات مذکور اشباع نظری حاصل شد. اما به منظور حصول اطمینان، تمام صورت جلسات جامعة آماری مورد بررسی اجمالی قرار گرفت. نتایج تحلیل داده ها طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی حاکی از 30 مقوله بود که در قالب مدل پارادایمی شامل: شرایط علّی؛ زمینه ای؛ مداخله ای؛ راهبردی و پیامدهاست که دیدگاه شورای معلمان پیرامون پدیده افت تحصیلی را منعکس می سازد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 456 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نوآوری های آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Innovations | en_US |
| dc.subject | شوراهای معلمان | fa_IR |
| dc.subject | افت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش متوسطه | fa_IR |
| dc.subject | نظریۀ داده بنیاد | fa_IR |
| dc.title | تبیین «افت تحصیلی» براساس مستندات و دیدگاه اعضای شوراهای دبیران شهرستان ایذه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشیار برنامه ریزی درسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 87 | |
| dc.citation.epage | 112 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-7140-2566 | |