نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسفی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorضرغامی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorقائدی, یحییfa_IR
dc.contributor.authorمحمود نیا, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:49Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:49Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.identifier.citationیوسفی, مهدی, ضرغامی, سعید, قائدی, یحیی, محمود نیا, علیرضا. (1394). ساخت شکنی رابطۀ سلسله مراتبی معلم و دانش آموز با توجه به اندیشه های ژاک دریدا. نوآوری های آموزشی, 14(3), 37-50.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79067.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157325
dc.description.abstractساخت شکنی رویکردی است که ژاک دریدا آن را به صورت نظام مندی درآورده و در حوزه های گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس این رویکرد، هر «متن» دارای قطب های متضادی است که یکی از آن ها دیگری را در زیر سلطة خویش قرار می دهد و بدین ترتیب، روابط سلسله مراتبی یا مرکز/ پیرامون بین قطب ها شکل می گیرد. این رویکرد در تعلیم و تربیت هم مورد استفاده قرار گرفته و می توان آن را در مورد رابطه معلم و دانش آموز که ارتباطی سلسله مراتبی دارند، به کار برد و این رابطه را ساخت شکنی کرد تا ارتباطی متعادل میان معلم و دانش آموز برقرار شود. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که هم اکنون رابطة مرکز/ پیرامون بین معلم و دانش آموز در جریان است، طوری که معلم در قطب غالب و دانش آموز در قطب مغلوب قرار می گیرد. لذا باید با ساخت شکنی، آلایش میان آن ها را نشان داد و دانش آموز را از قطب مغلوب خارج ساخت و به باز تعریف نقش معلم و دانش آموز با توجه به این جابه جایی اقدام کرد تا راه برای ارتباط عادلانه و موازنه ای میان این دو فراهم شود. توجه به مباحثی همچون راهنمایی و همیاری معلم در فرایند یادگیری و آسان سازی این فرایند توسط وی، یاددهی روش یادگیری چیزها به جای یاددهی خود آن ها، یادگیری معلم از دانش آموز و نقش آفرینی پررنگ تر دانش آموزان در سر کلاس های درس بیانگر رابطه متعادل معلم و دانش آموز است.fa_IR
dc.format.extent354
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectدریداfa_IR
dc.subjectساخت شکنیfa_IR
dc.subjectتعلیم و تربیتfa_IR
dc.subjectدانش آموزfa_IR
dc.subjectمعلمfa_IR
dc.titleساخت شکنی رابطۀ سلسله مراتبی معلم و دانش آموز با توجه به اندیشه های ژاک دریداfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage37
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد