• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان تحقق هدف گذاری های انجام شده در برنامۀ درسی ملی با محتوای کتاب زبان انگلیسی جدید پایۀ اول دورۀ متوسطۀ اول

    (ندگان)پدیدآور
    بهنام علوی مقدم, سیدخیرآبادی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.647 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بعد از حدود بیش از دو دهه و در چارچوب تحول بنیادین نظام تعلیم وتربیت کشورمان، کتاب های زبان انگلیسی مدارس بازتألیف گردیده و از مهرماه 1392، کتاب زبان انگلیسی پایة اول متوسطة اول وارد چرخة آموزشی شد. سند برنامة درسی ملی به عنوان نقشة راه و سند کلان برنامه ریزی آموزشی کشور از اهمیت بسیاری در تألیف کتب درسی جدید برخوردار است و حوزة دهم از حوزه های یازده گانة یادگیری مندرج در سند، به آموزش زبان های خارجی اختصاص یافته است. هدف اصلی از انجام این پژوهش، بررسی میزان تحقق هدف گذاری های انجام شده در برنامة درسی ملی و کتاب درسی زبان انگلیسی پایة اول متوسطة اول است. روش انجام پژوهش به صورت تحلیل محتوا بوده و طی آن متن کتاب دانش آموز از مجموعة بستة آموزشی مربوط به پایة مذکور در چارچوب هدف گذاری های انجام شده در سند برنامة درسی ملی به ویژه حوزة یادگیری تخصصی مربوط به آن بررسی گردیده است. نتایج پژوهش حاضر نشان دهندة آن است که کتاب درسی جدید به میزان مناسبی محقق کنندة اهداف مورد نظر سند برنامة درسی ملی به ویژه در حوزة رویکرد و انتخاب مضامین و محتواهای آموزشی بوده است. البته بی شک تحقق کامل اهداف مدنظر سند به میزان بالایی مستلزم مساعدت و همکاری دبیرانی است که در عمل بستة آموزشی جدید را تدریس می نمایند.
    کلید واژگان
    کتاب زبان انگلیسی جدید
    تحلیل محتوا
    سند برنامة درسی ملی
    هدف گذاری های کلان

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2014-09-23
    1393-07-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    استادیار زبان‌شناسی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_79039.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157297

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب