نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorحیدری فرد, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:43Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:43Z
dc.date.issued2014-06-22en_US
dc.date.issued1393-04-01fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی, بیژن, حیدری فرد, رضا. (1393). رابطة هوش سازمانی با اثربخشی مدیران مدارس. نوآوری های آموزشی, 13(2), 65-82.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_79034.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157292
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش بررسی رابطة هوش سازمانی با اثربخشی مدیران مدارس بوده و روش تحقیق آن توصیفی_ همبستگی است. مشارکت کنندگان دبیران مدارس متوسطه دولتی نواحی سه گانة آموزش وپرورش شهر کرمانشاه بوده اند که تعداد 364 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردیدند. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه های هوش سازمانی و اثربخشی مدیران بوده است. برای تحلیل داده ها از روش همبستگی پیرسون، آزمون تی گروه های مستقل و رگرسیون چندگانه بهره گرفته شده است. یافته ها نشان می دهد که میزان هوش سازمانی مدارس و نیز وضعیت مدارس از نظر متغیر اثربخشی مدیر، بالاتر از میانگین است. بین هوش سازمانی مدارس و مؤلفه های آن با اثر بخشی مدیران و ابعاد آن رابطة مثبت و معناداری وجود دارد. بین مدارس دخترانه و پسرانه در متغیر هوش سازمانی تفاوت معناداری وجود دارد، اما بین مدارس دخترانه و پسرانه در متغیر اثربخشی مدیران تفاوت معناداری مشاهده نشد. از میان متغیرهای پیش بینی کننده، متغیر کاربرد دانش، تمایل به تغییر، و اجبارکاری بیشترین سهم را در پیش بینی متغیر اثربخشی مدیران (متغیر ملاک) داشته اند. در مجموع، نتایج نشان داد که میزان هوش سازمانی مدارس و اثربخشی مدیران در جامعة آماری مورد مطالعه بالاتر از میانگین است. همچنین مؤلفة کاربرد دانش بالاترین ضریب همبستگی را با اثربخشی مدیران نشان داد. بنابراین کاربرد مؤثر دانش به شکل گیری سازمان های هوشمند می انجامد و مدیران برای ارتقای هوش سازمانی مدرسه باید فرصت ها و امکانات لازم را برای معلمان در جهت تغییر و بهبود امور و برنامه ها فراهم نمایند.fa_IR
dc.format.extent1510
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectهوش سازمانیfa_IR
dc.subjectکاربرد دانشfa_IR
dc.subjectتمایل به تغییرfa_IR
dc.subjectالزام کاریfa_IR
dc.subjectاثربخشی مدیران مدارسfa_IR
dc.titleرابطة هوش سازمانی با اثربخشی مدیران مدارسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage65
dc.citation.epage82


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد