نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکلانترى, رضاfa_IR
dc.contributor.authorخدیوى, اسدالهfa_IR
dc.contributor.authorفتحى آذر, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorبهنام, بیوکfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:32:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:32:29Z
dc.date.available1399-07-08T23:32:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:32:29Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.identifier.citationکلانترى, رضا, خدیوى, اسداله, فتحى آذر, اسکندر, بهنام, بیوک. (1390). بررسى روش هاى مناسب آموزش دوزبانه. نوآوری های آموزشی, 10(3), 7-24.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1235
dc.identifier.urihttp://noavaryedu.oerp.ir/article_78951.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157215
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر 5 تعیین و اولویت بندى روش هاى مناسب تدریس دوزبانه و تاثیر این روش ها بر پیشرفت تحصیلى دانش آموزان بوده است. جامعه آمارى پژوهش شامل 100 نفر از متخصصان مرتبط با گروه علوم تربیتی از جمله اساتید برنامه ریزی درسی، مدیریت آموزشی، روان شناسی تربیتی، آموزش زبان انگلیسی و نیز کلیة دانش آموزان پسر 89 بوده است. براى انتخاب اساتید از روش - اول ابتدایی شهر تبریز در سال تحصیلى 90 تمام شمارى استفاده شد و براى انتخاب دانش آموزان با استفاده از روش خوشه ای چند مرحله اى، ده کلاس و 271 نفر دانش آموز انتخاب شد. در انجام پژوهش از روش توصیفی  پیمایشی و نیمه تجربی استفاده گردید. با توجه به پیشینه پژوهش سه روش تدریس انتقالى، غوطه ورسازى و دوسویه در کشورهاى مختلف بیشترین کاربرد را دارند. الفاى کرونباخ تک t 0 به دست آمد. بر اساس آزمون / 0 و 80 /72 ،0/ پرسش نامة سه روش فوق به ترتیب 75 نمونه و فریدمن روش هاى تدریس دوسویه و غوطه ورسازى از دیدگاه اساتید مورد تایید قرار گرفته بود، این دو روش به صورت نیمه تجربى بین دو گروه اجرا گردید. گروه اول با استراتژى هاى روش تدریس غوطه ورسازى و گروه دوم با استراتژى هاى روش دوسویه آموزش دیدند.. یافته هاى ما نشان داد که پیشرفت دانش آموزان آموزش دیده با روش 4 دوسویه در درس علوم از دانش آموزان آموزش دیده با روش غوطه ورسازى بیشتر است.  پیشرفت تحصیلى دانش آموزان آموزش دیده با روش دوسویه در دروس ریاضى و بنویسیم با دانش آموزان آموزش دیده با روش غوطه ورسازى از نظر آمارى معنا دار نبود.fa_IR
dc.format.extent159
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofنوآوری های آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Innovationsen_US
dc.subjectروش هاى تدریس دوزبانهfa_IR
dc.subjectانتقالىfa_IR
dc.subjectغوطه ورسازىfa_IR
dc.subjectدوسویهfa_IR
dc.titleبررسى روش هاى مناسب آموزش دوزبانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentپژوهشگر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش،fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage7
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد