• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نوآوری های آموزشی
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان سوم ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    سیفی, سمیهابراهیمی قوام, صغریفرخی, نورعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    275.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش یادگیری مغزمحور بر درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان سوم دبستان است . در این پژوهش از روش نیمه آزمایشی و طرح کنترل گروه  نابرابر استفاده شد . آزمودنی ها 40 دانش آموز پسر سوم دبستانی بودند که پژوهشگر آنها را انتخاب کرده و سپس در دو گروه آزمایش و کنترل جای داده بود. به معلم گروه آزمایش طی پنج جلسه و به اولیای آنها طی یک جلسه آموزش های مغزمحور داده شد. محیط یادگیری براساس مؤلفه های تأثیرگذار بر مغز ( نور ، تغذیه ، اکسیژن ، رنگ ، موسیقی و آب ) تغییر یافت. سپس، معلم گروه آزمایش دروس خود را بر اساس اصول یادگیری مغزمحور در مدت سه ماه آموزش داد . برای هر دو گروه(آزمایش و کنترل) پیش آزمون و پس آزمون درک مطلب و سرعت یادگیری اجرا شد. یافته ها حاکی از آن بود که آموزش یادگیری مغزمحور بر میزان درک مطلب و سرعت یادگیری دانش آموزان افزوده و بر افزایش کیفیت یادگیری آنها تأثیر قابل توجهی گذاشته است .
    کلید واژگان
    مغز
    آموزش یادگیری مغزمحور
    اصول یادگیری مغزمحور
    درک مطلب
    سرعت یادگیری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2010-06-22
    1389-04-01
    ناشر
    سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی،
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی،
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    1735-1235
    URI
    http://noavaryedu.oerp.ir/article_78925.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/157189

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • « ناتوانی های مربوط به یادگیری مهارت های کمی» (5 تا 5-1-107-1390) 

      پوشنه, کامبیز (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2011-04-01)
      "وجود برداشت های گوناگون تشخیصی و به دنبال آن نظریه پردازی های متفاوت و سهم خواهی رشته های گوناگون علمی در تبیین، توصیف و ارائه ی شیوه های مداخله و درمانی کارآمدتر از یک سو و آشفتگی های موجود در برابر نهاده های فنی و گزینش ...

    • چگونه توانستم اختلال یادگیری دانش آموز مورد نظر را ترمیم کنم (74تا79-10- 95 تا 96 -1388) 

      نعمتی, آبس (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      این پژوهش به منظور بررسی اختلال یادگیری‌ مربوط به درس دیکته به صورت مطالعه موردی با اراده‌ آموزش‌های ترمیمی عملی برای آن انجام شده است. نتیجه ارزیابی و طرح‌های اجرا شده نشان می‌دهد،ارائه‌ آموزش‌های ترمیمی و تدریس مقایسه‌ای ...

    • شناسایی و اولویت‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط‌کار با استفاده از تکنیک‌های سلسله‌مراتبی فازی و تاپسیس 

      پدیدآور نامشخص (معاونت تربیت وآموزش, 2019-09-23)
      امروزه سرعت و شدت تغییرات محیطی توسعه پیوسته قابلیت‌های کارکنان و یادگیری مستمر و به‌هنگام را ضروری ساخته است. از این رو پژوهش حاضر به شناسایی و اولویت‌‌بندی راهبردهای یادگیری کارکنان در محیط کار در یکی از سازمان‌های دفاعی ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب