بررسی چالش های توسعه مدارس هوشمند در کشور
(ندگان)پدیدآور
محمودی, جعفرنالچیگر, سروشبابک ابراهیمی, سیدصادقی مقدم, محمدرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
حرکت جهانی در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه برای تغییر ساختار آموزشی، با دگرگونی جوامع از جوامع سنتی به جوامع دانایی محور و بهره گیری از شرایط نوین ارتباطی پدید آمده است. مسئولان کشور تغییر شرایط جهانی و نیاز به تغییر در نظام آموزشی کشور را به خوبی درک کرده اند و این امر به وضوح در اسناد مصوب وزارت آموزش وپرورش به چشم می خورد. مسئولان به خوبی آگاه اند که آنچه در جامعهٔ دانایی محور ارزش محسوب می شود، تولید علم و دانش است. می توان مدارس هوشمند را فضایی آموزشی در نظر گرفت که تحقق جامعهٔ دانایی محور را میسر خواهد ساخت. در این مقاله با بهره گیری از روش تحقیق پیمایشی، چالش های توسعه مدارش هوشمند در ایران مورد بررسی قرار گرفته، و راهکارهایی برای رفع این چالش ها ارائه خواهد شد.
کلید واژگان
مدرسه هوشمندجامعه دانایی محور
آموزش
یادگیری
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2008-09-221387-07-01
ناشر
سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشیسازمان پدید آورنده
دبیر شورای عالی انفورماتیک کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)؛ Jmahدانشجوی دوره دکتری مدیریت سیستمها دانشگاه تهران؛
دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اقتصادی، دانشگاه صنعتی شریف؛
دانشجوی دوره دکتری مدیریت تولید و عملیات، دانشگاه تهران؛ reza




