دوره 5, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
الگویی برای اشاعۀ نوآوری درنظام آموزش و پرورش ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)عصر حاضر، عصر تحولات و تغییرات پیوسته و برق آسا در حوزه های گوناگون حیات بشری است. این تحولات، پیامدهایی نیز در آموزش و پرورش دارد. نظام آموزشی برای هماهنگی با این دگرگونی ها و مواجهه با چالش های برآمده از آن ها، نیازمند ...
-
خرد مینوی، دانش عینی و رشدیافتگی شخصیت علمی محقق به عنوان مبانی نوآوری آموزشی و تربیتی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)تحولات بی وقفۀ علمی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در جهان معاصر و وضعیت و مسائل آموزش و پرورش ایران به گونه ای است که ضرورت نوآوری آموزشی و تربیتی در کشور ما را قطعیت می بخشد. مسئلۀ مهمی که در کشور ما تا کنون به آن پرداخته ...
-
الگوی رشد خلاقیت و کارایی آن در ایجاد مهارت تدریس خلاق در معلمان ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)امروزه تحلیل و بررسی «خلاقیت در آموزش» مورد توجه پژوهشگران و برنامه ریزان آموزشی است. نظام های آموزشی، با برنامه ها، اهداف، محتوا و سایر عوامل آموزشی خود، نقش مؤثری در توسعه یا تخریب خلاقیت دانش آموزان دارند و معلمان در ...
-
نقش ارتباط فردی و جمعی در اشاعه نوآوری ها در آموزش و پرورش
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)فرایند ارتباطات، در جریان اشاعه نوآوری های آموزشی نقش به سزایی دارد. مجاری ارتباطی، ممکن است ماهیت میان فردی یا رسانه های جمعی داشته باشند و از منابع محلی یا فراملی نشأت بگیرند. پژوهش حاضر نشان می دهد که این مجاری ارتباطی ...
-
بررسی دلالت های نظریه ها و سبک های مدیریت در بروز نوآوری
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)این مقاله می کوشد با بهره گیری از نظریه ها و سبک های گوناگون مدیریت، دلالت های آنان را در بروز نوآوری در سازمان بررسی کند. بدین منظور، ابتدا عوامل مثبت و منفی هر یک از نظریه ها، به ترتیب از نظریۀ کلاسیک تا نظریه های سیستمی، ...



