دوره 5, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • الگویی برای اشاعۀ نوآوری درنظام آموزش و پرورش ایران 

    حسنی, محمد (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)
    عصر حاضر، عصر تحولات و تغییرات پیوسته و برق آسا در حوزه های گوناگون حیات بشری است. این تحولات، پیامدهایی نیز در آموزش و پرورش دارد. نظام آموزشی برای هماهنگی با این دگرگونی ها و مواجهه با چالش های برآمده از آن ها، نیازمند ...

  • خرد مینوی، دانش عینی و رشدیافتگی شخصیت علمی محقق به عنوان مبانی نوآوری آموزشی و تربیتی 

    لطف آبادی, حسین؛ نوروزی, وحیده (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)
    تحولات بی وقفۀ علمی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در جهان معاصر و وضعیت و مسائل آموزش و پرورش ایران به گونه ای است که ضرورت نوآوری آموزشی و تربیتی در کشور ما را قطعیت می بخشد. مسئلۀ مهمی که در کشور ما تا کنون به آن پرداخته ...

  • الگوی رشد خلاقیت و کارایی آن در ایجاد مهارت تدریس خلاق در معلمان ابتدایی 

    السادات حسینی, افضل (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)
    امروزه تحلیل و بررسی «خلاقیت در آموزش» مورد توجه پژوهشگران و برنامه ریزان آموزشی است. نظام های آموزشی، با برنامه ها، اهداف، محتوا و سایر عوامل آموزشی خود، نقش مؤثری در توسعه یا تخریب خلاقیت دانش آموزان دارند و معلمان در ...

  • نقش ارتباط فردی و جمعی در اشاعه نوآوری ها در آموزش و پرورش 

    هاشمی, شهناز (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)
    فرایند ارتباطات، در جریان اشاعه نوآوری های آموزشی نقش به سزایی دارد. مجاری ارتباطی، ممکن است ماهیت میان فردی یا رسانه های جمعی داشته باشند و از منابع محلی یا فراملی نشأت بگیرند. پژوهش حاضر نشان می دهد که این مجاری ارتباطی ...

  • بررسی دلالت های نظریه ها و سبک های مدیریت در بروز نوآوری 

    تورانی, حیدر (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2006-03-21)
    این مقاله می کوشد با بهره گیری از نظریه ها و سبک های گوناگون مدیریت، دلالت های آنان را در بروز نوآوری در سازمان بررسی کند. بدین منظور، ابتدا عوامل مثبت و منفی هر یک از نظریه ها، به ترتیب از نظریۀ کلاسیک تا نظریه های سیستمی، ...