دوره 2, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • معرفی طرح‌های پژوهشی در حال اجرا (۳) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    عنوان طرح: الف: پروژه ملی بهبود وضعیت آموزش ریاضی مدرسه ای در دوره آموزش   مجری: مرکز تحقیق و توسعه مشترک سازمان پژوهش و دانشگاه صنعتی شریف پژوهشگران: دکتر بیژن ظهوری، زنگنه دکتر زهرا، گویا، دکتر اعظم ایرجی زاد ناظران: ...

  • چکیده طرح‌های پژوهشی پایان یافته (۳) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    عنوان طرح: الف - مقایسه تحلیلی واژه‌‌های کتاب فارسی اول دبستان سال ۸۰ باکتاب آلمانی کلاس اول (Bunte fiblel) حوزه ‌های معنایی مشابه مجری طرح: گلرخ سعیدنیا ناظر: دکتر شهین نعمت زاده سفارش دهنده: سازمان پژوهش و برنامه ...

  • معرفی مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی و فعالیتهای پژوهشی آن (3) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    اشاره در ادامه معرفی «مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی»، بخش‌هایی از نظام تحقیقاتی مؤسسه، شامل شورای پژوهش کمیته معین شورا و فعالیتهای آنها، سیاست ها و نحوه جذب نیروی انسانی در بخشهای تحقیقاتی و سیاست‌ها ...

  • یادداشت سردبیر: برخی ویژگی های نوآوران 

    گنجی, حمزه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    پایه های نوآوری و شیوه حل مسائل با روشهای ابتکاری اصولاً با همرنگی کنار آمدن با دیگران و سازگار شدن، سازگار نیست حل مسائل شدید با نوآوری ارتباط دارد. زیرا برای حل یک مسأله در درجه اول باید نوآوری داشت و مخصوصاً اسطوره ...

  • میانجیگری یا مدیریت تعارض در مدرسه 

    بازرگان, زهرا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    یکی از موانع عمده تحقق هدف های آموزش و پرورش در مدرسه وجود تعارض و اختلالات رفتاری دانش آموزان است. این در حالی است که تعارض جز اجتناب ناپذیر زندگی روزمره است و اگر انسان به طریق مثبت و سازنده با آن برخورد کند، می تواند ...

  • تغییر و نوآوری در آموزش و پرورش ایران و چشم انداز آینده 

    صافی, احمد (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    «نظام آموزش و پرورش» به حق از بزرگ ترین و پیچیده ترین نظام های اجتماعی است و امروزه سنگ زیربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هر جامعه به شمار می رود. تغییر و نوآوری در این نظام، با توجه به رسالت ها و نقش های متعدد ...

  • بررسی تحولی سبک های تفکر در دانش آموزان و دانشجویان و رابطه آن ها با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی 

    اکبر سیف, علی؛ امامی پور, سوزان (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    برای بررسی تحولی سبک های تفکر و رابطه آن ها با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان و دانشجویان دختر و پسر مقاطع تحصیلی گوناگون با محدوده سنی 12 تا 40، پرسشنامه سبک های تفکر «استرنبرگ، واگنر» و آزمون خلاقیت عابدی روی 810 ...

  • یادگیری مبتنی بر شبکه و نوآوری در آموزش از راه دور 

    مقدم, علیرضا؛ سرکارآرانی, محمدرضا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    هدف این مقاله، تبیین فرایند آموزش و یادگیری از راه دور با استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات است. فرایندی که در شرایط تغییر سریع فناوری و تحولات بازار آموزش عالی، می تواند به عنوان راه حلی برای مواجه شدن با چالش ...

  • بازنگری در الگوی آموزش دینی جوانان و نوجوانان در دوره تحصیلی متوسطه 

    صمدی, پروین؛ مهرمحمدی, محمود (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2003-03-21)
    تربیت دینی یکی از مهم ترین اهداف نظام آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران است. از سوی دیگر تأمل در پیامدها و نتایج حاصل از به کارگیری برنامه های درسی ناظر به تربیت دینی نشان از این واقعیت ناگوار دارد که نظام آموزش و پرورش ...