مرور دوره 19, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
بسترها و مبانی نظری شکلگیری جوامع یادگیری حرفهای: الگوهای جوامع یادگیری و مقایسه آنها
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)جوامع یادگیری حرفهای مؤثرترین راهبرد ارتقای سطح آموزش و یادگیری در مدارس محسوب میشود. در این جوامع، فرهنگ مشارکت و همکاری ارتقا یافته، معلمان، هنرآموزان و مربیان نقش بیشتری در یادگیری حرفهای خود و دانشآموزان ایفا ...
-
مقایسه تطبیقی ریختشناسی مدارس معاصر ایران با استفاده از روش چیدمان فضا
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)هدف از پژوهش حاضر تجزیهوتحلیل ویژگی پیکرهبندی فضایی و بررسی تأثیر نوع چیدمان و سازماندهی فضایی در الگوی شکلی (ریختشناسی) پلان مدارس مورد مطالعه بر میزان شاخصهای همپیوندی، عمق، اتصال (نفوذپذیری)، قابلیت اتصال بصری ...
-
بررسی رابطة رهبری تحولی با عملکرد شغلی معلمان دورة دوم متوسطة شهر تهران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)پژوهش حاضر بر مبنای نوع، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعة آماری آن همة معلمان دورة دوم متوسطة دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 98-1397 بودند(29756 = N). حجم نمونة این پژوهش 380 معلم بود که با روش ...
-
بررسی نتایج ارزشیابی برنامة درسی کسبشده فارسی دورة اول ابتدایی: نقاط قوت و ضعف دانشآموزان در کسب مهارتهای یادگیری زبانی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)ارزشیابی برنامة درسی کسبشدة فارسی دورة اول ابتدایی، سطح سوم از ارزشیابی دورهای برنامة درسی فارسی ابتدایی است که پس از ارزشیابی برنامة درسی قصدشده و اجراشده، هدفش تعیین شایستگیها و نارساییهای برنامة درسی کسبشده در ...
-
بررسی رابطة رهبری تحولی با عملکرد شغلی معلمان دورة دوم متوسطة شهر تهران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)پژوهش حاضر بر مبنای نوع، کاربردی و بر اساس روش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعة آماری آن همة معلمان دورة دوم متوسطة دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 98-1397 بودند (29756 = N). حجم نمونة این پژوهش 380 معلم بود که با روش ...
-
طراحی مدل مشارکت نظام دانشگاهی ایران در فرآیند تربیتمعلم
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مؤلفههای مشارکت نظام دانشگاهی در فرایند تربیتمعلم کشور و طراحی مدلی در این زمینه، به اجرا درآمد. این پژوهش با استفاده از رویکرد تفسیری و روش اکتشافی صورت پذیرفت. برای گردآوری دادهها از ...
-
بازشناسی مفهوم و تبیین جایگاه زبان امکان در برنامههای درسی و آموزش با تأکید بر دورة ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)مقالة حاضر از نوع پژوهش فلسفی تحلیل مفهومی بوده است. لذا نخست با روش «تفسیر مفهومی»، به بازشناسی مفهوم «زبان امکان» پرداخته و معانی گوناگون آن را بهاجمال بررسی کرده است. بحث مقدماتی روشن ساخت که زبان امکان یک ظرفیت و ...
-
شیوههای بهرهگیری از شبکههای اجتماعی در جذب و آموزش بیسوادان و کمسوادان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2020-07-22)هدف این مطالعه، شناسایی عملکرد شبکههای اجتماعی مجازی در آموزش بیسوادان و کمسوادان استان لرستان بوده است. این پژوهش به روش کیفی با رویکرد نظریه دادهبنیاد انجام شد. جمعیت مورد مطالعه متخصصان حوزة آموزش مجازی، متخصصان و ...



