دوره 18, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • تحلیل محتوای مجلة رشد دانش‌آموز بر اساس الگوی خلاقیت پلسک 

    مشایخ, پری؛ طاهری, راه‌علی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-05-22)
    این پژوهش به‌منظور تحلیل محتوای مجلة «رشد دانش‌آموز» بر اساس «الگوی خلاقیت پلسک» انجام شده است. روش پژوهش کیفی از نوع «تحلیل محتوا» است. جامعة آماری تحقیق شامل همه شماره‌های مجلة رشد دانش‌آموز در شش ماه اول سال تحصیلی 97 ...

  • طراحی الگوی اخلاق حرفه‌ای معلمان: یک مطالعه آمیخته 

    قنبرپور, امید؛ عباسیان, حسین؛ آراسته, حمیدرضا؛ نو‌ابراهیم, عبدالرحیم (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-05-22)
    وجود اخلاق در آموزش‌وپرورش باعث رشد، تعالی و بالندگی آموزش‌وپرورش و به‌تبع آن کل کشور می‌شود. پژوهش حاضر با استفاده از رویکردهای آمیختة اکتشافی به شناسایی ابعاد و نشانگان تشکیل‌دهندة اخلاق حرفه‌ای معلمان و رعایت آن می‌پردازد. ...

  • تبیین الگوی تدریس خلاق مبتنی بر اصول ریزوماتیک ژیل دلوز 

    عبداله یار, علی؛ سبحانی نژاد, مهدی؛ سجادی, سید مهدی؛ فرمهینی فراهانی, محسن (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-05-22)
    تغییر و توسعة روزافزون فناوری، نظام‌های آموزشی را تحت تأثیر قرار داده و برای هماهنگی با این تغییرات معلمان باید در روش‌های آموزشی خود تجدیدنظر کنند. باید روش‌هایی را به کار گیرند که فراگیرندگان را به تفکر وادارند و به‌سوی ...

  • اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان فراشناختی بر تاب‌آوری و اهمال‌کاری تحصیلی 

    رشیدزاده, عبداله؛ بدری, رحیم؛ فتحی آذر, اسکندر؛ هاشمی, تورج (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-05-22)
    پژوهش حاضر به‌منظور تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان فراشناختی بر تاب‌آوری و اهمال‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان دورة دوم متوسطة شهر تبریز که در سال 97-1396 مشغول تحصیل بودند، انجام گرفت. طرح این پژوهش نیمه‌آزمایشی ...

  • چارچوب محتوای ریاضی در آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای ایران 

    زینی وندنژاد, فرشته (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-05-22)
    آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در پشتیبانی توسعة اجتماعی و اقتصادی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. در ضمن آموزش‌های ریاضی از مهارت‌های پیچیده در این آموزش‌ها محسوب می‌شوند، هرچند نتایج آزمون‌های پیشرفت تحصیلی ریاضی در آموزش‌های ...

  • توانمندسازی حرفه‌ای معلمان در چشم‌انداز آینده و ارائة مدل 

    علی محمدی, غلامعلی؛ جباری, نگین؛ نیازآذری, کیومرث (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2019-05-22)
    توانمندسازی منابع انسانی کلید توسعه و پیشرفت سازمان‌های آموزشی در مواجهه با تغییرات جهانی است. از معلم به‌عنوان مهم‌ترین عامل تغییر در آموزش‌وپرورش یادشده است. دانشگاه فرهنگیان، به‌عنوان دانشگاهی نوپا، در تربیت، آماده‌سازی ...