دوره 15, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسۀ راهبردهای انگیزشی، راهبرد مدیریت منابع یادگیری و رویکردهای یادگیری در دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-12-21)رویکردها و راهبردهای یادگیری روش هایی هستند که بر کیفیت یادگیری تأثیر می گذارند و دانش آموزان در حین یادگیری از این راهبردها برای رسیدن به اهداف آموزشی موردنظر استفاده می کنند. هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسۀ راهبردهای ...
-
مقایسة ابعاد سازگاری تحصیلی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان ایرانی و مهاجر دورۀ متوسطه با توجه به ملیت - نوع مدرسه و جنسیت آنان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-12-21)هدف از پژوهش حاضر مقایسة پیشرفت تحصیلی و ابعاد سازگاری تحصیلی دانش آموزان دورۀ متوسطه دوم شهر یزد با توجه به ملیت- نوع مدرسه (در سه گروه ایرانی در مدارس تک ملیتی، ایرانی در مدارس چندملیتی و مهاجر در مدارس چندملیتی) و جنسیت ...
-
بازنگری انواع دانش معلمی (دیدگاه لی شولمن) از منظر نظریة خبرگی (دیدگاه الیوت آیزنر) و ارتباط آن با فنّاوری آموزشی نمونه ای از یک پژوهش توصیفی - تحلیلی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-12-21)صلاحیت های حرفه ای معلمان در هزارة سوم، آن دسته از مهارت ها و دانش هاست که به معلمان کمک می کند تا در فرایند تدریس با داشتن ورودی های مشخص نتایج مشخص به دست بیاورند. در واقع پرداختن به این صلاحیت ها، تضمین خروجی های مورد ...
-
فراتحلیل بررسی تأثیر آموزش به کمک رایانه بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-12-21)هدف پژوهش حاضر، ترکیب نتایج کمّی حاصل از پژوهش های انجام گرفته در زمینة تأثیر رایانه بر یادگیری واژگان زبان انگلیسی، با بهره گیری از روش فراتحلیل است. جامعة آماری تحقیق را کلیه پژوهش های انجام گرفته در چند دهه اخیر در تمامی ...
-
مهارت های تولیدی زبان در برنامۀ درسی فارسی دورۀ ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-12-21)مسئلة پژوهش حاضر عبارت است از «مقایسة تأثیر کتاب های فارسی بخوانیم و بنویسیم و کتاب های فارسی خوانداری و نوشتاری در تقویت مهارت های تولیدی زبان». روش تحقیق از نوع علّی- مقایسه ای است و جامعة مورد مطالعه دانش آموزان چهارم ...



