دوره 15, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی خطاهای املایی در نوشتار متون انگلیسی دانش آموزان فارسی زبان با توجه به متغیر دورۀ تحصیلی و جنسیت
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-09-22)بررسی و تحلیل خطاهای املایی دانش آموزان فارسی زبان، در نوشتن متون انگلیسی، با توجه به متغیر دورۀ تحصیلی و جنسیت، جهت شناسایی موارد مشکل آفرین در یادگیری و ارائة راهکار مناسب برای بهبود مواد آموزشی و شیوه های تدریس، از اهمیت ...
-
پایایی امتحانات نهایی سال سوم متوسطه با استفاده از نظریۀ تعمیم پذیری
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-09-22)هدف پژوهش حاضر، نشان دادن کاربرد نظریۀ تعمیم پذیری در برآورد پایایی داده های امتحانات نهایی است. بدین منظور، امتحانات نهایی ادبیات فارسی و زیست شناسی رشتۀ علوم تجربی سال سوم متوسطه که در خردادماه 1390 برگزار شده بود انتخاب ...
-
بررسی کج فهمی های دانشجومعلمان رشتۀ علوم تجربی دربارۀ ماهیت تبخیر، سرعت تبخیر سطحی و فشار بخار
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-09-22)هدف از مطالعۀ حاضر، بررسی تصورات و کج فهمی های دانشجومعلمان علوم تجربی دربارۀ ماهیت تبخیر، سرعت تبخیر سطحی و فشار بخار است. مفاهیمی که هم در برنامۀ درسی مدارس و هم در زندگی روزانه اهمیت فراوانی دارند. تعداد 84 نفر از ...
-
بسترهای مناسب برای جبرورزی در دورۀ ابتدایی همراه با تحلیل محتوای جبر در کتاب های ریاضی دورۀ ابتدایی ایران بر اساس چارچوب پیشنهادی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-09-22)پژوهش هایی که حاکی از توانایی دانش آموزان دورۀ ابتدایی در زمینۀ جبر است، همراه با تحقیقاتی که مشکلات دانش آموزان دوره های بالاتر تحصیلی را در یادگیری جبر در برنامۀ درسی سنتی نشان می دهند، پدیدآورندۀ حوزه ای نوظهور به نام ...
-
بررسی سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی از منظر اسناد تحول بنیادین آموزش وپرورش
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-09-22)هدف این پژوهش، بررسی میزان توجه به سبک زندگی اسلامی در برنامۀ درسی دورۀ ابتدایی، مورد نظر اسناد تحول بنیادین آموزش وپرورش، بوده است. روش تحقیق توصیفی تحلیلی و از نوع تحلیل محتوا بود. ابتدا مؤلفه های ده گانۀ سبک زندگی اسلامی ...
-
یادگیری ترکیبی، رویکردی منعطفانه برای طراحی مدل آموزش ضمن خدمت معلمان ایران در حوزۀ علم و فناوری نانو
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-09-22)هدف از این پژوهش، پیشنهاد مدلی برای دوره های آموزش ضمن خدمت معلمان ایران در علم و فناوری نانو، مبتنی بر یافته های حاصل از تحلیل داده های مرتبط با برنامه های آموزش ضمن خدمت علم و فناوری نانوی معلمان در ایالات متحدۀ آمریکا، ...
-
بررسی چگونگی تحقق بخشیدن به آموزش توسعۀ پایدار در برنامۀ درسی فنّی وحرفه ای (مطالعۀ موردی: رشتۀ مکاترونیک)
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2016-09-22)نوع این پژوهش، ترکیبی- اکتشافی با ارائۀ تدوین ابزار بود و هدف اصلی آن نیز عبارت بود از: تعیین چگونگی وارد کردن مؤلفه های آموزش توسعۀ پایدار در برنامۀ درسی فنی وحرفه ای؛ به عنوان موردی برنامۀ درسی رشتۀ مکاترونیک. به این ...



