دوره 14, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
آسیب شناسی و تحلیل کارکردهای تربیتی هنر در کتب درسی قبلی و تازه تألیف هنر پایۀ هفتم
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-12-22)هدف از این پژوهش تبیین ضابطه هایی برای شناخت هنر و کارکردهای آن در تعلیم وتربیت و مواجهة درست با آن و سپس تحلیل محتوای کتاب هنر قبلی و کتاب تازه تألیف پایة هفتم و مقایسه این دو کتاب بر اساس این کارکردها بود. در زمینه تبیین ...
-
فراتحلیل اثربخشی روش های تدریس گروهی بر انواع شاخص های شناختی، عاطفی و اجتماعی فراگیران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-12-22)طی چند دهۀ گذشته روش های آموزش گروهی مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است. وجود پژوهش های متعدد در این حوزه لزوم انجام یک فراتحلیل، یا پژوهش ترکیبی در این حوزه را مورد تأکید قرار می دهد. پژوهش حاضر با روش فراتحلیل ...
-
تأثیر آموزش علوم تجربی با رویکرد زمینه ـ محور بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایۀ هفتم
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-12-22)هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش علوم تجربی با رویکرد زمینه ـ محور بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایة هفتم بوده است. روش پژوهش در این مطالعه نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه است. جامعة آماری پژوهش شامل ...
-
کج فهمی های دانش آموزان در یادگیری مفاهیم الکتروشیمی در دبیرستان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-12-22)بر اساس نظریة ساختن گرایی، دانش آموزان هنگام ورود به هر مرحله یا موقعیت جدید آموزشی، در مورد موضوع آموزشی، با توجه به تجارب قبلی شان، دارای مجموعه ای از باورهای درس و غلط هستند، بنابراین در مورد موضوع جدید آموزشی نیز ممکن ...
-
آموزش مفاهیم و تفسیر قرآن با استفاده از تکنولوژی آموزشی و روان شناسی رنگ ها
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-12-22)در سال های اخیـر نقش رســانه های آمـــوزشی در ارائه اطــلاعات و مــهارت های لازم برای کمک به درک بهتر مخاطبان از موضوعات آموزشی، کاربردی کردن و تسهیل آموزش بیش ازپیش مورد توجه قرار گرفته است. در مقاله حاضر شیوه ای برای ...



