دوره 14, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • نشانه شناسی تصاویر موجود در کتاب های فارسی و تعلیمات اجتماعی دورۀ ابتدایی 

    بروجردی علوی, مهدخت؛ ارجمندفر, فاطمه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-05-22)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی تصاویر ارائه شده در کتاب های فارسی و تعلیمات اجتماعی دورۀ ابتدایی، از نظر کاربرد نشانگان جنسیتی در مورد مردان و زنان، انجام شده است و در حقیقت می خواهد بداند که این تصاویر، از نظر جنسیتی، چگونه بر ...

  • مؤلفه های مؤثر بر ارتقای محرمیّت در فضاهای آموزشی 

    افتخاری, حمیده؛ عظمتی, حمیدرضا؛ نوروزیان ملکی, سعید (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-05-22)
    ایجاد محرمیت فضایی، شرایط مناسبی را برای رشد و تحول اخلاقی، اجتماعی و جسمانی دختران فراهم می کند و در نتیجه منجر به شکل گیری نظامی کارامد و پویا می گردد. در این پژوهش تلاش شده است با بررسی و درک صحیح و آگاهانه از عوامل ...

  • تأثیرکارکردهای رهبری مدیران بر توانمندسازی معلمان 

    حمیدی, فریده؛ سعادتی, ربابه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-05-22)
    معلمان سرمایه های اجتماعی نظام آموزشی در هر کشوری محسوب می شوند، از این رو توانمندسازی آنان زمینۀ شکوفایی نسل آتی کشور را تضمین می نماید. این امری است که با کارکردهای مدبّرانۀ مدیران آموزشی در مدارس امکان پذیر می شود. هدف ...

  • تعریف نظری سواد شیمی از نگاه مدرسان شیمی دانشگاه ها و دبیران مدارس دورۀ متوسطه 

    بدریان, عابد (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-05-22)
    این مطالعه به منظور بررسی دیدگاه های مدرسان شیمی دانشگاه ها و دبیران مدارس دورۀ متوسطه نسبت به مفهوم سواد شیمی انجام گرفته است. بنابراین عنصر اساسی این پژوهش تعریف سواد شیمی است. برای این منظور نمونه ای شامل 201 دبیر شیمی ...

  • تأملی بر مشکلات مدیران تازه کار در مدارس ابتدایی: یافته های یک پژوهش ترکیبی 

    رضا زین آبادی, حسن؛ احمدیانفر, سهیلا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-05-22)
    پژوهش حاضر، با رویکردی ترکیبی مشکلات مدیران تازه کار مدارس ابتدایی شهر کرج را مورد بررسی قرار داده است. در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند و گلولۀ برفی، 42 نفر خبره انتخاب شدند و مورد مصاحبه قرار گرفتند. پس ...

  • بررسی تأثیر عناصر برنامۀ درسی موجود فیزیک 1 و آزمایشگاه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 

    کراچیان, آذر؛ اکبر خسروی بابادی, علی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2015-05-22)
    هدف اصلی در پژوهش حاضر، بررسی دیدگاه دبیران فیزیک سال اول دبیرستان در مورد نقش عناصر برنامۀ درسی موجود فیزیک 1 (اهداف، محتوا، راهبردهای تدریس، مواد آموزشی، فعالیت های یادگیری، زمان، فضا، گروه بندی و ارزشیابی) در پیشرفت ...