مرور دوره 13, شماره 1 بر اساس عنوان

  • ارزیابی و مقایسة تفکر خلاق در کودکان یک زبانه و دوزبانه زودهنگام همسان 

    بیانلو, اعظم؛ آزاد فلاح, پرویز؛ رسول زاده طباطبائی, کاظم (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-03-21)
    پژوهش حاضر با هدف ارزیابی و مقایسة تفکر خلاق در کودکان یک زبانه و دوزبانه زودهنگام همسان با در نظر گرفتن متغیر جنس انجام شد. مطالعة حاضر جزء طرح های علی- مقایسه ای است. نمونة پژوهش شامل 200 دانش آموز دختر و پسر (100 دانش ...

  • آموزش تشخیص انواع جملات شرطیه، فاء جزای شرط و معانی آن ها 

    جیگاره, مینا؛ فرید, زهرا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-03-21)
    جمله های شرطیه از نظر معنا متضمن سببیّت و توقف یکی بر دیگری می باشند. در این جملات فعل شرط و جواب شرط دو رکن اساسی را تشکیل می دهند. از دیگر اجزای این جملات ادوات شانزده گانه ای هستند که بر سر دو فعل مضارع یا دو فعل ماضی ...

  • بررسی تأثیر هوش هیجانی بر تعارض میان کار و زندگی معلمان زن مقطع متوسطه شاغل در آموزش و پرورش منطقه 19 تهران 

    فرهمند نسب, فاطمه؛ حسینی, محمدعلی؛ محمدخانی, کامران (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-03-21)
    هدف اصلی پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش هوش هیجانی بر تعارض میان کار و زندگی معلمان زن مقطع متوسطه منطقه 19 آموزش وپرورش شهر تهران بوده است. روش تحقیق در این مطالعه از نوع شبه تجربی با پیش آزمون ـ پس آزمون در دو گروه مداخله ...

  • بررسی رابطة کمال گرایی با اضطراب امتحان دانش آموزان 

    قدمی, مجید (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-03-21)
    هدف از این پژوهش تعیین رابطة کمال گرایی با اضطراب امتحان دانش آموزان پایة دوم رشتة تجربی مدارس غیرانتفاعی دورة متوسطه شهر تهران بود حجم نمونه 300 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شد. جهت جمع آوری ...

  • شناسایی و اعتبارسنجی شایستگی های حرفه ای معلمان اثربخش 

    عبدالهی, بیژن؛ دادجوی توکلی, عطیه؛ یوسلیانی, غلامعلی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-03-21)
    هدف از انجام این پژوهش، شناسایی و اعتبارسنجی شایستگی های حرفه ای معلمان اثربخش می باشد. به همین منظور، از میان معلمان مدارس دورة ابتدایی شهر تهران، نمونه ای به حجم 375 نفر با استفاده از روش نمونه گیری چند انتخاب و مورد ...

  • مقایسة میزان عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در برنامة ارزشیابی کیفی و توصیفی و ارزشیابی سنتی 

    حسنی, محمد؛ نصرت ناهوکی, عبدالسلام (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-03-21)
    این پژوهش با هدف بررسی مقایسه ای رابطة بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایة چهارم ابتدایی در مدارس با طرح ارزشیابی توصیفی و ارزشیابی سنتی شهر سراوان انجام گرفت. در این تحقیق، برای نمونه گیری، از روش خوشه ای چندمرحله ...

  • کلاس های موضوعی؛ دستاوردها، محدودیت ها و راهکارها 

    نامی, شمسی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2014-03-21)
    این مقاله برگرفته از تحقیقی است که در پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش به سفارش دفتر راهنمایی تحصیلی انجام شده و منظور از آن ارزشیابی اجرای آزمایشی طرح کلاس های موضوعی در مدارس راهنمایی کشور بوده است. اهداف این تحقیق شامل ...